مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از رشد سه برابری توزیع عوارض ارزش‌افزوده در این استان با تلاش‌های انجام‌شده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 02 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از رشد ۱۹۷ درصدی توزیع عوارض ارزش‌افزوده در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و عنوان کرد: عوارض پرداخت‌شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان در ۶ ماهه اول سال جاری، هفت هزار و ۲۴۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۸۲ ریال بوده است.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال گذشته، ۲ هزار و ۴۴۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۲۱ ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده بود که این میزان اعتبار، صرف فعالیت‌های جاری و عمرانی شهر‌ها و روستا‌های استان از جمله ارتقای مبلمان شهری، بهسازی روستایی و تکمیل زیرساخت‌ها شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان افزود: بخش قابل‌توجهی از درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده در استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص یافته و به یک منبع پایدار برای تأمین منابع مالی موردنیاز این حوزه تبدیل شده است.

حسین‌پور تصریح کرد: عوارض وصول‌شده مالیات بر ارزش‌افزوده در هر شهر یا منطقه صرفاً جهت توسعه، عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود و این امر بیانگر آن است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمد‌های مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت شهر و منطقه خودشان دارد.

وی با اشاره به یک درصد از درآمد ارزش‌افزوده به نظام سلامت کشورافزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۱۴ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۰۵ ریال به بخش سلامت استان اختصاص یافته که این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۵۴ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۰۹۷ هزار و ۴۹۱ ریال از محل ارزش‌افزوده برای توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری و زیرساخت‌های ورزش معلولان و جانبازان تخصیص داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۶۲ درصدی در این بخش بوده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار