استاندار قزوین با بیان اینکه ساختار شهر جدید مهرگان به زودی مشخص می شود، گفت: دفتر تحول اجتماعی به دلیل تمرکز تخصصی بر موضوعات اجتماعی و اعتباراتی که از سازمان اجتماعی کشور می گیرد می تواند در این منطقه اثرگذاری زیادی داشته باشد و مهرگان باید تبدیل به یکی از موضوعات اساسی این دفتر شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 21 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان قزوین که در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: مباحث مربوط به معضلات اجتماعی در سطح کشور، استان و شهر جدید مهرگان بر کسی پنهان نیست و تمامی مراکز جمعیتی که در قالب‌های مشابه مسکن مهر احداث شده اند با مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مشابهی مواجه هستند.

وی افزود: باید در زمان طراحی این مناطق اتفاقاتی رقم می‌خورد که جلوی این مسائل گرفته می‌شد، مانند برخی از استان‌ها که شاهد مشکلات کمتری در آن‌ها هستیم و مسوولان وقت در این حوزه تدبیر کرده بودند.

استاندار قزوین با بیان اینکه طبیعی است که احداث این مراکز جمعیتی با صرف نگاه سکونتی چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد، گفت: آن چیزی که به نظر می‌رسد در مسیر اصلاح و بهبود به مهرگان کمک کند تبدیل این منطقه به شهرجدید بود که با سختی مجوز‌های آن صادر شد و فرآیند اجرایی آن در حال حاضر با تمام توان و تمرکز دنبال می‌شود و به زودی ساختار این منطقه مشخص می‌شود.



این مسوول اضافه کرد: در صورت استقرار شهر جدید مهرگان دولت متولی حل مسائل این منطقه می‌شود و مشکلات با سهولت و امکانات بیشتری دنبال خواهد شد.

اعلایی با بیان اینکه یکسری از موضوعات و مسائل مهرگان باید در قالب سیاست‌های استانی برنامه ریزی شود تا بدین وسیله شاهد اثرگذاری بیشتری در این منطقه باشیم، تصریح کرد: دفتر تحول اجتماعی به دلیل تمرکز تخصصی بر موضوعات اجتماعی و اعتباراتی که از سازمان اجتماعی کشور می‌گیرد می‌تواند در این منطقه اثرگذاری زیادی داشته باشد و مهرگان باید تبدیل به یکی از موضوعات اساسی این دفتر شود.

وی بیان کرد: اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان سوز که منشاء مفاسد دیگر است باید به شکل ویژه‌ای در این منطقه مورد توجه قرار گیرد و به همین منظور باید کارگروهی با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط برای پیشگیری از اعتیاد مهرگان شکل بگیرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: تغییر کاربری زمین‌هایی که با موضوع فرهنگی، آموزشی و ورزشی به تصویب رسیده است، به کاربری تجاری ممنوع است و باید اجازه چنین اقدامی در مهرگان صادر نشود.

اعلایی در پایان گفت: دستگاه‌های دخیل فرهنگی و اجتماعی باید پیوست ویژه‌ای را در زمینه مهرگان داشته باشند، البته با شکل گیری ساختار شهر جدید مهرگان ارتباطات با مدیران استانی بیشتر خواهد شد، ولی تا زمان استقرار ساختار جدید، مدیران دستگاه‌ها باید پیگیری لازم را داشته باشند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار