اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مشگین‌شهر از دستگیری کارفرمایان متخلفی که نسبت به اشتغال اتباع بیگانه اقدام کرده بودند ، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 20 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، بابک نونهال اظهار کرد: به‌رغم هشدار و اطلاع‌رسانی قبلی متاسفانه تعدادی کارفرمای متخلف که در یکی از روستا‌های مشگین‌شهر علاوه بر بکارگیری نیروی کار غیرمجاز افغانستانی، در اختفاء اتباع غیرمجاز خارجی نیز اقدام کرده بودند پس از شناسایی با هماهنگی نیروی انتظامی بازداشت شدند.

وی با اشاره به ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز و متن صریح قانون که هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحد‌های کارگاهی ممنوع است، ادامه داد: صراحتا اعلام شده با کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مشگین‌شهر تصریح کرد: طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز خارجی در سراسر کشور به‌ویژه در شهرستان مشگین‌شهر در حال اجرا است و اتباع غیرمجاز خارجی پس از دستگیری از مجرای قانونی به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

نونهال افزود: دستگاه قضایی در راستای جلب مشارکت مردمی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و برخورد با کارفرمایان متخلفی که در بکارگیری نیروی کار مورد نیاز از اتباع غیرمجاز استفاده می‌کنند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار