نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فلسطینی‌ها باغافلگیر کردن افسران اسرائیلی پیروزی حق بر باطل را به جهانیان اثبات کردند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 20 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۸ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: این کاری که فلسطینیان و حماس انجام دادند در حد یک معجزه بزرگ تاریخی است. آنها با وجود اینکه در یک زندان گیر افتاده‌اند ولی با یاری خداوند توانستند فعالیت‌های بزرگی انجام دهند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: وظیفه تمام مسلمانان حمایت از فلسطینیان از طرق مختلف مثل شرکت در تظاهرات، کمک‌های مالی، درمانی و مقابله با جنایتکاران و حامیان آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه اگر صهیونیست‌ها بخواهند جنایات خود را ادامه دهند، امت اسلامی هرگز تحمل نخواهد کرد، گفت: خیلی از جریانات انحرافی هستند که در شبکه‌های مجازی و غیر مجازی برای حمایت از صهیونیست‌ها کار می‌کنند و خبرها را به نفع جنایتکاران تغییر می‌دهند که باید نسبت به آنها هوشیار باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری در روز گذشته در اراک گفت: وظیفه ما این بود که این مراسم را برگزار کنیم و به لطف خداوند کار بزرگی صورت گرفت و مراجع بسیاری از سراسر کشور به این مراسم تشریف آوردند یا پیام دادند.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت احیاء آثار و معرفی بزرگان دینی و تاریخ اسلام افزود: در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی قبل از حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین، علمای دینی در ایران در رابطه با جنایات این رژیم هشدار داده بودند و با اقدامات خود دست استعمارگران را از ایران کوتاه کردند.

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر در کنگره مرحوم حائری گفت: امیدواریم چنین کارهایی ادامه پیدا کند چراکه یاد مردان و اولیا خدا، انسان‌ساز است و موجب قوت قلب و ایمان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: تحولی که توسط حاج شیخ به وجود آمد عنایت الهی بوده است. اگر امروز اسلام، ایران، سپاه و بسیج پیشرفت داشته‌اند به واسطه علم، عمل، عقل، ایمان و اخلاص مفاخر بزرگی همچون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و حاج عبدالکریم حائری بوده است.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار مهم امام حسن عسگری(ع)، بسترسازی برای حضور نورانی حضرت مهدی(عج) است.

خطیب جمعه اراک با اشاره به نزدیک شدن سالروز وفات حضرت معصومه(س) افزود: از برکات وجود حضرت معصومه(س) و قم بوده است که امروزه مفاخر بزرگی در ایران رشد کرده‌اند. بزرگترین افتخار ما این است که در مکتب اهل بیت رشد کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: سپاه استان مرکزی تاکنون بیش از ۲۷۰۰ جهیزیه اهدا کرده است که در روز گذشته نیز ۲۳۰ جهیزیه توزیع شد که بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به دیدار افراد شاغل در حوزه دانش بنیان با مقام معظم رهبری گفت: اقدامات دانش بنیان‌ها جزو واجب‌ترین و مقدس‌ترین کارهاست و فعالان این عرصه باید وظایف خود را جدی بگیرند و هر فردی که می‌تواند باید در حوزه خودکفایی، پیشرفت علمی و تکنولوژی و هوش مصنوعی قدم بردارد چراکه اقدام دانش بنیان، موتور محرکه جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار