مدیر دفتر امور پژوهش، فناوری و نوآوری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: احداث نیروگاه هاضم بی‌هوازی تولید انرژی از زباله‌های شهری در ساوه در دستورکار است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 19 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،اکبر شعبانی‌کیا در جلسه بررسی راهکارهای تبدیل ساوه به عنوان الگوی شهر سبز کشور، افزود:احداث نیروگاه ۲۵۰ تنی هاضم بی‌هوازی تولید انرژی از زباله‌های شهری ساوه از برنامه‌های این طرح در این شهر است.

یوسفیان بیان داشت:احداث شهرک خورشیدی شهرداری ساوه و تعویض روشنایی‌های سطح شهر، از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح است.

وی ادامه داد: رایزنی با کمیساریا جهت احداث نیروگاه خورشیدی در مهمانشهر شهید ناصری، آغاز آموزش شهروندی گروه‌های هدف با محوریت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان مهندس رشته برق، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح است.

شهردار ساوه نیز در این جلسه با تأکید بر ورود به مرحله اجرای طرح شهر سبز، ارزش‌آفرین و هوشمند در شهر ساوه، گفت:  با توجه تنش‌های آبی در کشور، حرکت در این مسیر ضرورتی انکارناپذیر است.

امیررضا یوسفیان افزود: برای تبدیل شهر ساوه به شهر سبز، نیازمند فکر سبز هستیم و می‌طلبد تمامی دستگاه‌های شهرستان در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از فناوری‌های تجدیدپذیر به مقدار آب قابل توجهی برای عملیات نیاز دارند. درحالی که، انرژی‌های بادی و خورشیدی فتوولتائیک برای عملیات به هیچ آبی نیاز ندارند و میزان مصرف آب در چرخه عمر این نیروگاه‌ها حداقل است که موجب می‌شود با توسعه این فناوری‌ها، روند مصرف آب کاهش یابد.

شهردار اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد که سیستم‌های انرژی که دارای سهم قابل توجهی از انرژی‌های تجدیدپذیر باشند، می‌توانند به طور متفاوتی از سیستم‌های متکی بر سوخت‌های فسیلی، بر منابع آب تأثیر بگذارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار