نانوایان سنتی‌پز سمنان که تولیدات ویژه و زبانزدی در سطح کشور دارند، گلایه‌هایی را از کاهش سهمیه آرد واحد تولیدی خود مطرح می‌کنند که باید پیگیری و رفع شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 16 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، در حالی که مردم و نانوایان شهرستان سمنان در ماه‌های اخیر با مشکلات متعددی در حوزه آرد و نان مواجه بوده‌اند، مسؤولان پاسخ صریحی برای رفع این مشکلات ندارند.

بر اساس اذعان مدیران ذی‌ربط در حوزه آرد و نان در سمنان، مردم در ماه‌های گذشته همواره در زمینه کیفیت نان‌های تولیدی نانوایی‌ها، شلوغی بیش از اندازه عمده نانوایی‌های مرکز استان سمنان، تعطیلی برخی واحد‌های خبازی و مسائلی از این دست گلایه‌هایی داشته‌اند و این دغدغه‌ها همچنان نیز ادامه دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان به‌عنوان مسؤول عالی دولت در استان بار‌ها از نانوایی‌های نقاط مختلف استان سمنان بازدید کرده و توصیه‌هایی به خبازان برای افزایش کیفیت نان‌های تولیدی و خدمات‌رسانی بهتر به مردم داشته است.

وی می‌گوید: مردم استان هر روزه با قوت اصلی که نان است، ارتباط دارند و به همین واسطه، ضرورت دارد تا نان باکیفیت در اختیار آنان قرار گیرد (اینجا بخوانید).

اما نانوایان این روز‌ها با یک مشکل مهم دیگر هم دست به گریبان هستند که البته نمود آن در بخش تولید نان‌های سنتی و خانگی بیشتر است.

نانوایان خانگی در سالی که به «رشد تولید» مزین شده است و تقویت «مشاغل خانگی» همواره یکی از رویکرد‌های جدی دولت و استانداری سمنان عنوان می‌شود، از قطع یا کاهش سهمیه آرد خود گلایه‌مند هستند.

یک بانوی سمنانی که سال‌ها در زمینه تولید نان خشک خانگی معروف به «نان سمنانی» فعالیت دارد، با گلایه از مسؤولان فرمانداری شهرستان سمنان می‌گوید: هر چند ماه در میان، تعدادی از کیسه‌های آرد سهمیه ما را به بهانه‌های مختلف کم می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این در سه مرحله در ماه آرد برای پخت نان خشک سنتی دریافت می‌کرده است و هم‌اکنون این سهمیه کاهش محسوسی یافته و در کارش خلل ایجاد کرده است، تصریح می‌کند: قبل از این، روزانه هفت کیسه سهمیه پخت نان داشتم کهان را کم کرده‌اند.

این بانوی سمنانی می‌گوید: به استانداری سمنان هم مراجعه کرده‌ام و با مسؤولان مربوطه حرف زده‌ام و به فرمانداری سمنان هم رفته‌ام و با فرماندار و معاون او صحبت کرده‌ام؛ اما نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

وی ادامه می‌دهد: مسؤولان فرمانداری سمنان در توجیه کاهش سهمیه ما می‌گویند تراکنش‌هایتان خوب نیست؛ این به ما چه ارتباطی دارد که مشتری چقدر خرید کرده یا به‌دفعات زیاد خرید می‌کند؟

در روز‌های اخیر، شمار دیگری از نانوایان به‌ویژه سنتی‌پزان در سمنان گلایه‌های متعددی را با مضامین تقریباً مشابه با تحریریه خبرگزاری فارس استان سمنان در میان گذاشته‌اند که به‌تدریج، پیگیری خواهد شد.

به‌هرحال، انتظار می‌رود مسؤولان استان سمنان به‌ویژه شهرستان سمنان که عمده گلایه‌ها در حوزه آرد و نان از این شهرستان ارائه می‌شود، پیگیری و رفع مشکلات مردم و فعالان این بخش را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار