نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمایت از مردم، تولید ملی و ارائه زمین برای ساخت مسکن و کاهش تورم نقش مهمی برعهده دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 04 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله دری نجف آبادی، در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت هفته وقف بیان داشت:فعالیت اقتصادی موقوفات در بخش حقیقی اقتصاد قرار دارد که با هدف خدمت به فقرا فعالیت می‌کنند. اوقاف و موقوفات در اقتصاد خیلی می‌توانند نقش آفرین باشند، سیاست‌های حمایتی از فقرا و محرومان و حمایت از تولید ملی بسیار خوب است و افزایش تولید ملی می‌تواند منجر به مهار تورم شود.

او اضافه کرد: ضمن ملاحظاتی که در بخش کمک به فقرا، نیازمندان، ایجاد اشتغال، کمک به ازدواج جوانان و تولید مسکن دارید، اما فعالیت‌های اقتصادی به گونه‌ای مدیریت شود تا این فعالیت‌ها به صورت سرمایه‌گذاریِ مولدِ ثروت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین در ادامه افزود: کارِ اوقاف امانتداری است و این وظیفه‌ای بسیار سنگین و سخت است و کارکنان اوقاف خیلی باید مواظب باشند، زیرا مسئولیت شرعی بسیار سنگینی بر عهده آن‌ها است، اما کار برای خدا بدون اجر نمی‌ماند و موجب برکت است.

امام جمعه اراک خلق پول را از جمله عوامل تورم در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمایت از مردم، تولید ملی و ارائه زمین برای ساخت مسکن و کاهش تورم نقش مهمی برعهده دارد.

ایشان افزود:اقتصاد از دو بخش حقیقی و اعتباری تشکیل شده و موتور اصلی اقتصاد در بخش حقیقی از جمله تولید و تجارت خارجی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: بخش اعتباری اقتصاد باید به عنوان مشوق و محرک اقتصاد حقیقی مورد استفاده مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قرار گیرد.

او راه‌سازی، استفاده از معادن و تولید را اقتصاد واقعی و دلالی و بورس بازی را اقتصاد اعتباری عنوان کرد و گفت: بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌های خیریه و مؤسسات اعتباری نقش مهمی در پول‌سازی دارند و فعالیت در این حوزه‌ها اشتغال برای جامعه به همراه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توازن حاکمانه باید در بین دو بخش اقتصاد حقیقی و اعتباری ایجاد شود و فعالتر کردن اقتصاد حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این دیدار گفت:14هزار بسته معیشتی به ارزش ۸۶ میلیارد ریال در مدت یک سال گذشته توسط این اداره‌کل در بین نیازمندان استان توزیع شد.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» افزود: ۴۵۰ هزار وعده غذای گرم و کمک به دو هزار نفر از ایتام استان مرکزی از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در مدت یک سال گذشته است.

او ادامه داد: ۹۰۰ بسته کیف و لوازم التحریر به ارزش پنج میلیارد ریال در آستانه بازگشایی مدارس در این استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۳۰ نفر در این مدت با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام واحدی افزود: ۲۵ وقف جدید به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال در مدت یک سال اخیر به تعداد موقافات استان مرکزی افزوده شده‌ است.

او عنوان کرد: چهار کارگاه آموزش اشتغال در مدت یک سال گذشته توسط این نهاد در استان مرکزی برگزار و برگزاری این کارگاه‌ها برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس را از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در مدت یک‌سال گذشته عنوان کرد و گفت: ۱۰ قفس پرورش ماهی در مرحله اول این طرح ساخته شده و ذخیره‌سازی ماهی در هشت قفس از مجموع این قفس‌ها انجام شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار