معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: هفته بزرگداشت حافظ از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 04 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روح الله مظفری افزود:اجرای ارکست سمفونیک حافظ که بخشی از اپرای چند ساعته است با همکاری گروه ارکست سمفونی فارس از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که ۱۷ و ۱۸ مهر ماه در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
وی همچنین از تهیه قطعه ارکست سمفونی شهر شیراز خبر داد و اظهار کرد: دیدگاه بین‌المللی در تهیه قطعه ارکست سمفونی شیراز وجود دارد همچنین مراحل تهیه این قطعه موسیقی فاخردر دست اقدام است.
مظفری ادامه داد: جشنواره ملی «خاطره سازی و بازسازی خاطرات با حافظ» در قالب دو برنامه عکس و خاطره با حافظیه و اشعار این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه برنامه میدانی مشاعره و خوانش غزل حافظ یکی دیگر از برنامه‌های هفته بزگداشت حافظ در شهر راز است، گفت: این برنامه مشاعره در گذر حافظ مقابل آرامگاه حافظیه با حضور اسماعیل آذر ۱۸ و ۱۹ مهر ماه برگزار می‌شود.

وی، آذین‌بندی گذر حافظ و دیگر نقاط شهر شیراز را از دیگر برناه‌های این مراسم عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری مرکز حافظ شناسی نشست علمی حافظ با پیام شهردار شیراز برگزار می‌شود. همچنین در چندین شهر فارسی زبان خارج از کشور که کرسی تدریس زبان فارسی دارند، نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحبان فکر به صورت برخط در ۲۰ مهر با هدف دیپلماسی شهری و گسترش اندیشه‌های حافظ در جهان برپا خواهد شد.
مظفری از توجه شهرداری شیراز به محتوای دیجیتال خبر داد و اضافه کرد: سلسله پادکست‌های تک بیت حافظ به همراه توضیح در ۳۰ ثانیه برای انتشار در فضای مجازی تهیه شده که ۳۰ قطعه تاکنون تدوین و آماده انتشار است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته حافظ در ۵ بخش با هزینه حدود یک میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها و دیگر اقدامات فرهنگی در شهر شیراز در راستای تحقق عنوان «شهر خلاق ادبی» به شهر سومین حرم اهل بیت (ع) خواهد بود چراکه این شهر دارای ظرفیت‌های بالقوه و همچنین تاریخ، تمدن و فرهنگ بسیار غنی است.
معاون فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: ۲۵۶ غزل از حافظ توسط کودکان و نوجوانان در استودیوی تخصصی خوانش خواهد شد تا در نهایت منجر به تولید دیوان صوتی شود.
وی با بیان اینکه رویداد‌های فرهنگی و هنری در شهر شیراز به صورت قوی دنبال خواهد شد، گفت: برنامه حافظ خوانی و سعدی‌خوانی هر هفته دو روز دوشنبه و چهارشنبه با حضور اساتید مطرح در آرامگاه‌های سعدی و حافظ برگزار می‌شود.

برچسب ها: بزرگداشت ، هفته حافط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار