مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای یکی از نیات موقوفه حاج خلیل زالی در استان پس از سال‌ها خبر داد و گفت: فاز نخست بزرگترین پرورشگاه موقوفه خاورمیانه در آستانه ثبت است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 02 October 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های هفته وقف در فارس اظهارداشت: با مصوبه هیات دولت، امسال هفته وقف از دهم تا شانزدهم مهرماه جاری برگزار می‌شود.

وی یکی از دغدغه مسئولان فارس را عدم اجرای یکی از نیات موقوفه حاج خلیل زالی مبنی بر راه‌اندازی یک پرورشگاه در شهر صدرا اعلام کرد و گفت: از اسفندماه 1400 این پرورشگاه در قالب یک پروژه سه فازی در دستور اجرا قرار گرفت و اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: اجرای فاز نخست این پرورشگاه با ظرفیت پذیرش 500 مددجو به مساحت 48 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در حال اجرای ثبت است.

موسوی با بیان اینکه این پرورشگاه که بزرگترین پرورشگاه موقوفه خاورمیانه محسوب می‌شود، دارای بخش‌های اقامتی، آموزشی، ورزشی و درمانگاه فوق تخصصی بالغ بر 50 تخت است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه بیش از 1300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل درآمد موقوفه تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: این پروژه طی چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در مجموع برای 230 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین احداث یک دبیرستان شبانه روزی در بیضاء و احداث چند سرویس بهداشتی در دروازه کازرون را از دیگر نیات موقوفه حاج خلیل زالی برشمرد.

موسوی ادامه داد: تعمیر و بازسازی بازارچه سهند نیز که سال‌ها متروکه شده بود با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان طی 10 ماه بازسازی و احیاء شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی 15 موکب در ایام اربعین حسینی در ایران و عراق، مساعدت برای خرید عینک به مبلغ 7 میلیارد ریال از محل موقوفات پوستچی، خرید حفظ و نگهداری تجهیزات درمانگاه پوستچی بالغ بر20 میلیارد ریال، خرید و حفظ و نگهداری تجهیزات بیمارستان موقوفه نمازی به مبلغ 64 میلیارد ریال، برگزاری کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در 15 بقعه متبرکه فارس، استفاده از طلاب و روحانیون به تعداد 2111 نفر در بقاع متبرکه، اجرای ویژه برنامه‌های قرار دوازدهم به نیت سلامتی امام زمان (عج) در بقاع متبرکه، توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند به میزان 5 هزار بسته، تکمیل، توسعه بازسازی و نوسازی پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و موقوفات و توزیع 7 هزار بسته مهر تحصیلی را از برنامه‌های شاخص اداره کل متبوع طی یکسال گذشته عنوان کرد.

موسوی به اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه فارس و راه‌اندازی سه کارگاه خیاطی، گل‌های زینتی و آپارتمانی در شهرستان فسا، برگزاری مسابقات قران کریم در فارس، برپایی 20 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، اخذ 2600 جلد سند مالکیت طی یکسال گذشته و اخذ 85 جلد سند مالکیت اراضی پس از رفع اختلاف نیز از دیگر اقدامات یکسال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام کرد.

حجت الاسلام صفری گرایی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در ادامه این نشست به تشریح ویژه برنامه‌های هفته وقف در استان پرداخت و گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس، برپایی نمایشگاه عملکرد این اداره کل طی یکسال گذشته در حرم سید علاءالدین حسین (ع)، برپایی جشن‌های هفته وحدت در همه بقاع متبرکه، توزیع 2 هزار بسته معیشتی، تولید لباس بیمارستانی در امامزاده حسن فسا، برگزاری همایش همه واقف باشیم به منظور از تجلیل از دست اندرکاران عرصه وقف، انجام بینایی سنجی و امور رایگان پزشکی در حرم سید علاءالدین حسین (ع)، اعزام 7 پزشک متخصص به اردوی جهادی در حرم سید علاءالدین حسین (ع) و رونمایی از وقف‌های جدید به مناسبت هفته وقف پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار