مدیر تحقیق و توسعه شرکت فرادانه چهارمحال و بختیاری گفت: آبزی‌پروری نسبت به سایر تولیدات مانند گوشت قرمز به آب کمتری نیاز دارد و همین موضوع سبب شده است تا این صنعت در تامین امنیت غذایی اثرگذار باشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 01 October 2023

به کزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اسفندیار نجفی با اشاره به اینکه تامین غذای جمعیت کشور و نیز کیفیت غذا ۲ موضوعی است که در حوزه امنیت غذایی اهمیت دارد، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته در کشور تنها مورد اول مورد توجه قرار گرفته و به کیفیت مواد غذایی توجه چندانی نشده است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فرادانه چهارمحال و بختیاری افزود: در دنیا آبزیان به دلیل داشتن پروتئین، امگا۳، فسفر، ویتامین‌ها و ... به عنوان یک غذای با کیفیت مطرح است و مشاهده می‌شود سلامت مردم در کشور‌هایی که سرانه مصرف آبزیان بالایی دارند نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: در دنیا سرانه مصرف آبزیان در یک سال به ازای هر فرد ۲۰ کیلوگرم، اما در ایران این میزان ۱۰ کیلوگرم است البته آبزی‌پروری در این سرانه نقش بسیاری داشته و پیش از توسعه این صنعت در کشور تنها مردم استان‌های مجاور دریا از آبزیان مصرف می‌کردند.

نجفی عنوان کرد: آبزی‌پروری نسبت به سایر تولیدات مانند گوشت قرمز به آب کمتری نیاز دارد و همین موضوع سبب شده است تا این صنعت در تامین امنیت غذایی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸/۵ درصد از ماهی قزل‌آلای دنیا در ایران تولید می‌شود و شرکت فرادانه نیز حدود پنج تا هفت درصد خوراک این نوع ماهی را تولید می‌کند، اضافه کرد: با این وجود سهم ایران به دلیل مصرف بالای داخلی از بازار جهانی قزل‌آلا بسیار کم است در صورتی که اگر سایر انواع ماهی نیز در سبد غذایی مردم قرار بگیرد سهم ایران از بازار جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار