بخشدار ساروق گفت:نخستین جشنواره فرش دستبافت جیریا از ۱۲ مهر ماه همراه با برپایی نمایشگاه، آغاز و به مدت سه روز در پارک ولیعصر (عج) جیریا به همت دهیاری و با همکاری دستگاه های متولی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 28 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سید رسول اختریدر افزود:جشنواره فرش جیریا، با انواع فرش‌های اصیل ایرانی، در راستای رونق‌بخشی و تقویت هنر صنعت قالی‌بافی در استان مرکزی، همراه‌ با برنامه‌های فرهنگی و هنری، در روستای جیریا، برگزار می‌شود.

وی گفت: روستای جیریا از روستاهای بخش ساروق شهرستان اراک است که مردم این روستا علاوه بر کشاورزی و دامداری، در صنعت فرش نیز اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره در روز ۱۲ مهر ماه از ساعت ۹ صبح با حضور مسئولان استانی و اهالی روستا برگزار می شود، افزود: برپایی نمایشگاه فرش دستبافت جیریا از مهمترین برنامه های این جشنواره است که به مدت سه روز میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان به این هنر اصیل ایرانی است.

ایشان با بیان اینکه این نمایشگاه در ۱۵ غرفه دایر می شود، اظهار کرد: ۱۳ غرفه این نمایشگاه به فرش و فرش بافی به منظور معرفی این هنر دستی ارزشمند اختصاص یافته و دو غرفه دیگر نیز صنایع دستی و دیگر محصولات مرتبط با فرش جیریا است.

بخشدار بخش ساروق شهرستان اراک با اشاره به اینکه در روستای جیریا بیش از ۳ هزار نفر جمعیت در قالب ۸۰۰ خانواره زندگی می کنند، ادامه داد: ۸۳۰ دار قالی در این روستا برپا است و همه بانوان و برخی از مردان در این روستا به فرش بافی اشتغال دارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم جیریا در صنعت فرشبافی به خود کفایی رسیده اند، اظهار کرد: در این روستا تمام لوازم مورد نیاز بافت فرش، از طراحی نقشه گرفته تا ساخت وسایل، توسط خود اهالی تهیه و تولیدمی شود.

اختریدر همچنین با بیان اینکه علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برای بازدید به روستای جیریا مراجعه کنند، گفت: اختتامیه این جشنواره نیز در روز ۱۴ مهر ماه با حضور مسئولان و تقدیر از برترین های حوزه های مختلف روستای جریا برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار