مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۹۳ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان سمنان در دست تکمیل است گفت: تکمیل این تعداد پروژه نیمه تمام به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 21 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، امیرحسین قزوینیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این ۹۳ پروژه شامل ۵۸۶ کلاس درس است که با زیربنای ۱۵۰ هزار متر مربع در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از این پروژه‌ها با مشارکت خیران مدرسه‌ساز احداث می‌شود تصریح کرد: غیر از سهم خیران، برای تکمیل این تعداد پروژه به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، افزایش مشارکت خیران در دستور کار ما بوده است خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیران خارج از استان سمنان یکی از هدفگذاری‌های مهمی بوده است که در استان سمنان آن را دنبال می‌کنیم و در این زمینه تا کنون بسیار موفق بوده‌ایم.

قزوینیان تصریح کرد: بر اساس آمار با پای کار آمدن خیران مدرسه‌ساز خارج از استان سمنان، شاهد افزایش ۵۳ درصدی مشارکت خیران در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی بوده‌ایم.

وی با اشاره به جهش مناسب صورت گرفته در اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: با میزان اعتباراتی که تا قبل از سال ۱۴۰۰ به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اختصاص یافته بود؛ بیش از ۱۲ سال زمان برای تکمیل همه پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این استان نیاز بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به رویکرد ارزشمند دولت آیت‌الله رئیسی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی گفت: در صورت استمرار همین روند بودجه‌ای دوسال اخیر، زمان تکمیل این ۹۳ پروژه آموزشی در استان سمنان به چهار سال کاهش خواهد یافت.

قزوینیان اضافه کرد: در صورت مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی در امر مدرسه‌سازی، زمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان سمنان به کمتر از سه سال کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به پروژه‌های آماده شده برای استفاده دانش‌آموزان استان سمنان در سال تحصیلی جدید افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ پروژه شامل ۳۶ کلاس درس در استان سمنان با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه برای تکمیل این تعداد پروژه بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از این هزینه‌ها با مشارکت خیران انجام شده است.
منبع/تسنیم

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار