بمناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت ؛
تابناک هرمزگان-سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان(ع) از برگزاری برنامه ها و نمایشگاه هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ 20 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان ،اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در جمع خبرنگاران بمناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:دفاع مقدس امتدادکربلا است و اوج افتخار ایران عزیز است.

دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی است ،انسانهای والایی همچون شهدای دفاع مقدس که درجات عالی انسانیت را کسب کردند.

 

وی افزود: روح خودباوری ،روح شهامت و ایستادگی و فرهنگ "ما می توانیم" در دفاع مقدس شکل گرفت و استمرار و نمایش و بازسازی آن نیز در دفاع مقدس تبلور یافت و آرمان سازی و درس ایستادگی به ما آموخت.

 

سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان (ع)گفت: در دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم و از مهین و کشور عزیزمان دفاع کردیم و همواره یاد شهدای گرانقدر را گرامی میداریم.

 

این مقام مسئول اعلام کرد: شعار محوری دفاع مقدس "ما متحدیم" می باشد که همه ما اعم از شیعه و سنی با زبان‌های ترک،لر،فارس وعرب و ... در کنار هم هستیم.

 

وی افزود: در اولین روز پر افتخار دفاع مقدس رژه مقتدرانه ارتش و سپاه را به همراه کلیه نیروهای نظامی در استان خواهیم داشت. دو رژه کشوری ،یکی در جوار مرقد امام خمینی و یکی در بندرعباس برگزار خواهد شد.

 

 سالاری گفت: سی و یکم شهریور، روز پیشکسوتان نامگذاری شده است که در کنار رژه دریایی،هوایی و زمینی، نمایشگاه دفاع مقدس نیز در زیر پرچم بوستان غدیر به همراه مقامات کشوری و لشکری افتتاح خواهد شد و پذیرای حضور کلیه شهروندان جهت بازدید از ساعت۱۶لغایت ۲۲شب می باشد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان(ع) ادامه داد: هر شب در نمایشگاه دفاع مقدس میزبان رده های مختلف از قبیل شخصیت های ملی و کشوری و استانی خواهیم‌بود. و همچنین عملیات کربلای پنج در ضلع جنوبی بوستان غدیر بازسازی می شود .

 

وی افزود: روز شنبه بعنوان ولایت مداری ،جوانان،علم و دانش پژوهی با آغاز سال تحصیلی و تقارن با هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که دانش آموزان و دانشجویان را جهت بازدید دعوت می کنیم البته با همراهی راویان جنگ و غیورمردان سپاه و ارتش در مدارس خاطره گویی و روایت نیز داریم.

 

 سالاری گفت: سومین روز هفته دفاع مقدس به عنوان بانوان نامگذاری شده است و از بانوانی که در دوران جنگ از قبیل مادران و همسران شهدا که نقش بسزایی در جبهه و جنگ داشتند، تجلیل و تکریم خواهد شد.

 

 فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان(ع)  بیان کرد:روز چهارم روز جانبازان،ایثارگران و آزادگان نامگذاری شده است که رزمندگان گردان چل ویکم را به یاد سردار شهید سلیمانی جمع خواهیم کرد و تجلیل می کنیم.

 

وی افزود: روز پنجم به عنوان روز اصناف و اقشار جامعه نامگذاری شده است که پشتبانی جهبه را برعهده داشتند و تقدیرخواهندشد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان(ع) ادامه داد: ششمین روز دفاع مقدس روز وحدت و استکبار ستیزی و شکست حصر آبادان نام گذاری شده است.

 

سالاری تصریح کرد: هفتمین روز روحانیون،عشایر،روستاییان با آرمان های شهدا میثاق خواهند داشت و در آخرین روز، نکوداشت فرمانداران و پیشکسوتان جهبه وجنگ همراه با سرکشی و دیدار با خانواده هایشان را خواهیم داشت و با حضور در نماز جمعه به فرمان امام ولایت گوش می دهیم و پیروی می نماییم.

 

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان(ع) خاطر نشان کرد: عطر افشانی قبور شهدای معزز در روز اول و زنگ دفاع مقدس با شروع آغاز سال تحصیلی و افتتاح پروژه های عمرانی از قبیل بازسازی منازل محرومین،کارگاه های اشتغال زایی و میزهای خدمت و پروژه های آبرسانی و کلنگ زنی دارالقرآن و سایر پروژه های سازندگی و محروم زدایی را در مراسم خواهیم داشت .

 

سالاری در پایان گفت: برگزاری مسابقات و اردوهای فرهنگی و ورزشی را در این دوره خواهیم داشت و گفتنی است:۲۱۴میلیارد تومان پروژه های عمرانی برای مردم محروم استان هرمزگان به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار