مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بهره‌برداری از بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی به دلیل مشکلات اجتماعی و محدودیت تسهیلات به تاخیر افتاده است، گفت: فرایند بهره‌برداری از این مزارع از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 02 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نامدار ملکپور با اشاره به اینکه در چند سال اخیر پروانه تاسیس بیش از ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت تولید پنج تا ۶ هزار تُن در چهارمحال و بختیاری صادر شده است، گفت:، اما به دلیل داشتن مشکلات اجتماعی و نگرفتن تسهیلات با مشکل روبرو شده است.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیگیر هستیم با حل مشکلات این مزارع پرورش ماهی را در استان فعال کنیم تا زمینه اشتغال یک هزار و ۸۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنیم.

وی افزود: به منظور افزایش ظرفیت تولید در استان در نظر داریم مزارع پرورش ماهی فعال را مکانیزه کنیم از این رو تولید در واحد سطح را از ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم به ۴۵ کیلوگرم در هر مترمربع برسانیم.

ملکپور اضافه کرد: نزدیک به ۴۵۰ مزرعه پرورش ماهی در استان دارای پروانه بهره‌برداری و ۲۰۰ مزرعه نیز دارای پروانه تاسیس است که هم‌اکنون در حال ساخت و ساز هستند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن ماهی قزل‌آلای سردآبی در چهارمحال و بختیاری تولید شد که از این نظر رتبه نخست کشور از آن استان ما است.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار