رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: «تاریخ» ابزار مهم آینده نگری است و بینا رشته ای ترین دانش در علوم انسانی محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 30 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، سید علی قاسم زاده در آئین افتتاحیه کنگره ششمین کنگره ملی تاریخ دانان ایران که پیش از ظهر امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: «تاریخ» ابزار مهم آینده نگری است و بینا رشته ای‌ترین دانش در علوم انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: قطعا بخشی از تقصیر ناشی از استیلای نگاه فنی و مهندسی حاکم بر اداره کشور در تاریخ معاصر بر گردن اهالی تاریخ و علوم انسانی است که مدلی را برای توسعه ارائه ندادند.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه تاریخ عرصه آموختن و اندیشیدن است، گفت: برگزاری این کنگره فرصتی ارزنده برآب تدوین مسیر درست توسعه صنعت در ایران با شناخت تاریخ است.

گفتنی است در دو روز برگزاری این کنگره ۳۲ مقاله علمی با موضوع «تاریخ صنعت و صنعتگران ایرانی، از صنایع دستی دیروز تا کارخانه‌های امروز» در قالب شش پنل ارائه خواهد شد.

برگزاری مراسم نکوداشت استادان قزوینی پیشکسوت تاریخ، مرحوم آقایان احسان اشراقی و ناصر تکمیل همایون و کارگاه روش‌های نوین تدریس ویژه دبیران تاریخ آموزش و پرورش استان قزوین در روز نهم شهریور همزمان با گرامیداشت روز از دیگر برنامه‌های جانبی پیش بینی شده در این کنگره است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار