معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران سال آینده به صورت ملی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 26 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، سعید نوریان عصر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران در اردبیل اظهار کرد: چهارم شهریور به نام روز بیله‌سوار نامگذاری شده تا ما به یاد شهدای مدافع کشور در شهریور ۱۳۲۰ و حماسه‌آفرینی مرزداران بتوانیم قدردان این ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در گرامیداشت روز «بیله‌سوار» از پوستر دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رونمایی کردیم که امسال قرار است این جشنواره همزمان با هفته با شکوه وحدت برگزار شود.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امسال جشنواره به صورت منطقه‌ای و در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد، ولی تلاش ما بر این است تا از سال آینده با صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.

نوریان اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت باور‌ها و ارزش‌های دینی و مذهبی در دفاع از دین، میهن اسلامی همچنین تکریم رشادت‌ها و مجاهدت‌های مرزداران غیور و غیرتمند توصیف کرد و افزود: تبیین و بررسی نقش مرزداران در اقتدار ملی و اتحاد و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف به همراه بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های مرزداران بیله‌سوار در شهریور ۱۳۲۰ جز اهداف تعیین شده برای این رویداد فرهنگی است.

وی محور‌ها و موضوعات این جشنواره را مرزداران و عشق به اهل بیت (ع)، سردار حاج قاسم سلیمانی و صیانت از مرز‌های سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی، مرزداران و فرهنگ عاشورایی، شهدا، دفاع و مقاومت و مرزداران فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و ادامه داد: دیگر محور‌ها و موضوعات این جشنواره حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های مرزداران، شهر‌های مرزی و حماسه‌های ماندگار، تاریخ، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم، عشایر و صیانت از مرز‌های کشور در نظر گرفته شده است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آخرین مهلت ارسال فیلم نمایش‌های متقاضی را ۱۵ شهریورماه اعلام کرد و گفت: نتایج بازبینی ۳۰ شهریور اعلام شده و ۱۱ تا ۱۳ مهرماه همزمان با هفته وحدت شاهد برگزاری این جشنواره در شهر مرزی بیله‌سوار خواهیم بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار