فرماندار اردبیل گفت: تمهیدات لازم برای احداث شهرک تولید آبزیان صنعتی و زینتی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 23 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی فرمانداری اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی در جلسه شیلات شهرستان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم احداث شهرک تولید آبزیان صنعتی و زینتی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است این شهرک در مساحت ۲۰ هکتار در اطراف شهرک گلخانه‌ای سامیان در دست پیگیری است.

وی افزود: برای راه‌اندازی این شهرک حدود ۷۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار است با همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت این طرح اجرایی شود.

فرماندار اردبیل تشریح کرد: انتظار می‌رود با همت دستگاه‌های مربوطه زیرساخت‌های این طرح اجرایی و تکمیل شود تا عملیات اجرایی این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن شروع شود.

اعتماداعجازی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردبیل یکی از قطب‌های تولید و پرورش آبزیان زینتی است نیاز است این شهرک راه‌اندازی شود. طرح شهرک شیلاتی شامل پرورش ماهیان زینتی، زالو، جلبک و ایجاد آکواریوم شهری خواهد بود.

وی بر لزوم تامین آب این شهرک با انجام مطالعات مدون و تخصصی تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی این پروژه نقش اساسی در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه خواهد داشت و با اجرای این طرح فرصت ۹۰۰ نفر اشتغال مستقیم، ۱۸۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار