نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به مسائل روز استان سمنان نظیر بحران آب و جمعیت توجه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 18 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز در گردهمایی مدیران تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان که در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه مائده اظهار کرد: در این آیه داریم «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» در راه نیکى و پرهیزگارى با یکدیگر تعاون کنید و در راه گناه و تعدى همکارى نکنید!

وی با بیان اینکه تعاون در نیکوکاری، اقدامی ماندگار است، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «محبوب‌ترین مردم نزد خدا کسی است که نفع بیشتری برای مردم داشته باشد.»

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری وجود برخی تشکل‌ها در دوران طاغوت افزود: عمده تشکل‌های پیش از انقلاب بدون آنکه مشکلی را رفع کنند، با اهداف خاص و شخصی فعالیت می‌کردند.

مطیعی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور مختلف گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند بدون مشارکت مردم هیچ دولتی نمی‌تواند اقتصاد کشور را سامان دهد و موتور اقتصاد را راه بیندازد.

وی هشت سال دفاع مقدس و نیز دوران شیوع کرونا را از جلوه‌های ماندگار مشارکت مردم در عرصه جامعه خواند و افزود: تشکل موفق آن تشکلی است که پیش از تأسیس، نیازسنجی کند.

ایجاد تشکل‌های موازی در موضوعات یکسان غیرضروری است

امام جمعه سمنان ایجاد تشکل‌های موازی در موضوعات یکسان را غیرلازم دانست و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به مسائل روز استان سمنان نظیر بحران آب و جمعیت توجه داشته باشند.

مطیعی با ابراز تأسف از نبود تشکل‌های اولویت‌دار در استان سمنان تصریح کرد: چرا در بخش‌های موردنیاز استان نظیر آب، جمعیت و کودکان نباید تشکل‌های متنوعی فعالیت داشته باشند؟

وی ویژگی متمایزکننده تشکل‌های موفق را «برخورداری از تخصص‌های لازم» عنوان کرد و گفت: اگر تشکل‌ها، نفع شخصی یا گروهی را در کار‌های خود در نظر بگیرند از اهداف خود دور خواهند شد و امکان موفقیت نخواهند داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان «آسیب‌شناسی» تشکل‌های موجود را ضروری دانست و ادامه داد: اگر در ارزیابی‌ها مشخص شود، بود و نبود یک تشکل تفاوتی ندارد، ادامه فعالیت آن محل بحث خواهد بود.

مسؤولان شنونده نظرات دست‌اندرکاران سمن‌ها باشند

مطیعی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و نیز توجه به بُعد آموزش، لازمه موفقیت تشکل‌های مردم‌نهاد است، اظهار کرد: مسؤولان نیز وظیفه دارند از ظرفیت فکری و اجرایی سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد برنامه‌های کشور استفاده کنند.

وی تأکید کرد: مسؤولان امر باید شنونده نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌های دست‌اندرکاران سازمان‌های مردم‌نهاد باشند.

امام جمعه سمنان واگذاری انجام برخی امور به تشکل‌های مردمی را پرفایده عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد، حفظ و ریل‌گذاری سازمان‌های مردم‌نهاد و رفع مشکلات زیرساختی این سازمان‌ها یکی از وظایف دولت در رابطه با تشکل‌های مردمی است.

برچسب ها: سمنان ، شهمیرزاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار