فرماندار شهرستان سرعین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵ میلیون گردشگر وارد شهر گردشگری سرعین شده و همچنان سرعین مقصد گردشگری فصول تابستان است.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 11 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری تسنیم، باقر باقرزاده ظهر جمعه در آیین افتتاح تابلوی روزشمار افتتاح فاز اول پل معلق و شیشه‌ای منطقه گردشگری «دربند ورگه‌سران» سرعین اظهار کرد: ما دغدغه سرمایه‌گذاران را در حوزه زیرساخت‌ها به خوبی درک می‌کنیم و تمام ظرفیت و قابلیت شهرستان را به کار گرفته‌ایم تا در مسیر پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی شهرستان سرعین گام‌های مؤثری را برداریم.

وی از همراهی رسانه‌ها و مسئولان امر در پیشبرد امور قدردانی کرد و گفت: ما بدون سنگ‌اندازی و در کوتاه‌ترین زمان به صورت رایگان مجوز احداث پل معلق و سه طبقه «دربند ورگه‌سران» سرعین را صادر کردیم و تمام تلاش ما بر این بوده تا همراهی بیشتری را با این سرمایه‌گذار داشته باشیم.

فرماندار شهرستان سرعین تصریح کرد: در گام نخست مدیرعامل برق استان با حضور در این منطقه قول تأمین برق مورد نیاز را به این پروژه داده‌اند و در تأمین آب شرب نیز در منطقه گردشگری «ورگه‌سران» سرعین مشکل خاصی را نداریم.

باقرزاده افزود: بخشداری و دهیاری منطقه نیز قول داده تا با اجرای طرح هادی و سرعت دادن به تدارک زیرساخت راه، در این مسیر زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذار و مدیریت منطقه گردشگری «ورگه‌سران» سرعین خاطرنشان کرد: با نصب روزشمار در مدت ۱۲۱ روز عملیات احداث فاز اول این طرح به سرانجام می‌رسد.

باقرزاده پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه را در کمتر از یک ماه یادآور شد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با توجه به ظرفیت‌های سرعین در حوزه آب‌های درمانی، طبیعت بکر، آثار باستانی و سایر جاذبه‌های گردشگری پل معلق «ورگه‌سران» نیز به مجموع جاذبه‌های گردشگری این منطقه بیفزاید.

وی به احداث ۲ موج آبی در سرعین اشاره کرد و ادامه داد: تا سال آینده این پروژه‌های گردشگری آماده بهره‌برداری خواهد شد و در کنار آن آبدرمانی «ژنرال و بش باجیلار» نیز که به صورت سنتی اداره می‌شد، با تعمیر و بازسازی به یک مجتمع آبدرمانی مجهز و مدرن تبدیل خواهد شد.

باقرزاده احداث مجتمع‌های تجاری و برنامه‌ریزی برای توسعه بوم‌گردی را در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: غار‌های «کنزق، ویند کلخوران و ورگه‌سران» تلفیقی از زیبایی طبیعی و عظمت الهی را به نمایش گذاشته و ما امیدواریم در کنار احداث پل سه طبقه‌ای ورگه‌سران سرعین، غاز این منطقه هویت و اصالت خود را حفظ کند.

ورود ۵ میلیون گردشگر به سرعین

فرماندار شهرستان سرعین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیون گردشگر وارد شهر گردشگری سرعین شده و همچنان سرعین مقصد گردشگری فصول تابستان است.

وی گفت: سال گذشته هشت میلیون گردشگر به این شهرستان وارد شده بود که امسال پیش‌بینی می‌کنیم آمار نهایی در پایان سال بیشتر از این میزان باشد.

باقرزاده به پروژه‌های زیربنایی در حال احداث این شهرستان اشاره کرد و افزود: در اصلاح، بازسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی همکاری‌های خوبی را با راهداری شاهد بودیم و برای اولین بار سعی ما بر این است تا محور خطرآفرین ارجستان به اردبیل و بالعکس را با تلاش و همکاری سه پیمانکار مجزا به سرعت تعریض، بهسازی و آسفالت‌ریزی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: توسعه و بهسازی راه‌های گردشگری این شهرستان نظیر بیله‌درق نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و علاوه بر این طرح‌ها، سعی ما بر این است تا ارتقای وضعیت راه‌های گردشگری سرعین را با هدف جذب و جلب توریسم شاهد باشیم.

باقرزاده اضافه کرد: به رغم اینکه سرعین به سرزمین چشمه‌های بهشتی شهرت دارد، اما در روستا‌هایی نظیر ورگه‌سران، اسب مرز، لاتران و حتی آتشگاه با کمبود آب روبه‌رو هستیم که با احداث منبع آب جدید تلاش ما بر این است تا آب این روستا‌ها را به سرعت تأمین کنیم.

وی در مورد احداث کمربندی سرعین و محور گردشگری سبز بیان کرد: کمربندی سرعین با احداث و تکمیل یکی از پل‌های در حال اجرا به سرعت عملیاتی شده و تا فصل گردشگری آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار شهرستان سرعین به پروژه پرحاشیه جاده گردشگری سبز اشاره کرد و گفت: این پروژه بعد از حاشیه‌های به وجود آمده و تخریب‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده، به حال خود بلاتکلیف رها شده که امیدواریم با همراهی مسئولان در این پروژه تعیین تکلیف واقعی را شاهد باشیم.

برچسب ها: اردبیل ، گردشگری ، سرعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار