مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در شورای آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در دستور کار آموزش پرورش است که با رسیدگی شبانه روزی همکاران، تا قبل از مهرماه پرونده اعتراض ۱۲ هزار معلم استان بسته می شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 05 August 2023

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در شورای آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در دستور کار آموزش پرورش است که با رسیدگی شبانه روزی همکاران، تا قبل از مهرماه پرونده اعتراض ۱۲ هزار معلم استان بسته می شود.

به گزارش تابناک همدان، محمود نقوی در شورای آموزش و پرورش استان همدان که با دستور کار ، آخرین وضعیت کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اقدامات کمی و کیفی صورت گرفته درخصوص غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و ارائه برنامه اردوی دانش آموزی راهیان نور در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رتبه بندی در سه سطح انجام می شود و خوشبختانه همدان جزو استان های پیشتاز در امر رسیدگی به اعتراضات بوده و تا امروز به بیش از ۷۰ درصد اعتراضات رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در دستور کار آموزش پرورش است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و رسیدگی شبانه روزی همکاران، تا قبل از مهرماه پرونده اعتراض ۱۲ هزار معلم استان بسته می شود.

نقوی افزود: پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۱۵۹۶ آموزگار ابتدایی و استثنایی برای مصاحبه معرفی شده اند که از این تعداد، ۶۵۰ آموزگار بعد از مراحل ارزیابی و گزینش جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

وی اضافه کرد: این ارزیابی در قالب ۱۹ کانون شامل ۱۱ کانون ویژه بانوان و ۸ کانون ویژه آقایان با گروه های ۱۵ نفره انجام می گیرد که هر گروه در روز شش نفر را ارزیابی می کنند که این نوع ارزیابی دقیق طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

نقوی ادامه داد: رنگ آمیزی مدارس حاشیه استان از دیگر اقدامات در دستورکار آموزش و پرورش بوده که تاکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه در این طرح ثبت نام کرده و خوشبختانه آموزش و پرورش توانسته دو میلیارد تومان بودجه برای این کار دریافت کند و سهم هر مدرسه ۲۰ میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: این رنگ آمیزی کاملاً جهادی است و توسط نیروهای جهادی و بسیج دانش آموزی رقم می خورد، به طوری که رنگ توسط آموزش و پرورش خریداری شده و به صورت رایگان توسط جهادگران نقاشی می شود.

نقوی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش قبول کرد که همدان مشکل نیروی انسانی دارد و جزو ۱۱ استانی قرار گرفتیم که با مشکل نیرو مواجه است و خوشبختانه جذب نیروی سرانه استان همدان از ۱.۲ به ۲.۲ افزایش پیدا کرد و اگر این روند دو، سه سال ادامه داشته باشد مشکل کمبود نیروی انسانی حل خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امسال ۲۲۰۰ معلم در استان بازنشسته می شوند که این تعداد در سال آینده به ۷۰۰ نفر کاهش خواهد یافت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار