مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، از رقابت ۱۰۵۹ نفر داوطلب در فرایند ارزیابی تکمیلی استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 01 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال وبختیاری و به نقل از خبرآنلاین، علی اکبر آمیغی گفت: مجموع ۱۲۸۷ نفر داوطلب مجاز به مصاحبه عمومی و تخصصی شدند که حدود ۱۰۵۹ نفر در مرحله اول مجاز به شرکت در فرایند ارزیابی تکمیلی و حدود ۲۰۰ نفر از داوطلبان شرکت کننده در مرحله بررسی مدارک و مدارج اولیه شرایط لازم را کسب نکردند.

وی افزود: این فرایند در دو حوزه برادران و خواهران شامل ۶ کانون ارزیابی مصاحبه عمومی برادران و ۹ کانون ارزیابی عمومی خواهران انجام می‌شود.

آمیغی ادامه داد: تعداد ۱۵ نفر از نیرو‌های ناظر گزینش بر ارزیابی مصاحبه نظارت دارند و حدود ۱۵ نفر از برادران و خواهران مصاحبه‌های عمومی داوطلبان را برعهده دارند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان بیان داشت: سهم ارزیابی تکمیلی مصاحبه و گزینش به میزان ۶۰ درصد تعیین شده و پذیرفته شدگان در چهار بخش کلی و بر اساس شایستگی‌های معلمی، سنجیده می‌شوند و مصاحبه عمومی روند بررسی صلاحیت‌های عمومی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری است که بر اساس جدول شایستگی مورد انتظار و شاخص‌های مورد نظر گزینش، انجام می‌گردد.

" فرشید علیمردانی " مدیر نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه گفت: این فرایند، علاوه بر مصاحبه عمومی، تمرین‌های شبیه‌سازی شده‌ای تحت عنوان ارائه تدریس، ایفای نقش و کار گروهی طراحی شده است که بتواند توانمندی افراد معرفی شده در پذیرش نقش معلم در نسبت با دانش‌آموزان و خانواده ایشان و همچنین نقش مرجعیت اجتماعی، مورد ارزیابی قرار دهد.

فرشید علیمردانی افزود: در مرحله روش تدریس، رابطه با دانش‌آموز سنجیده می‌شود. به بیان مصداقی، داوطلب در نقش معلم ابتدایی یکی از مباحث را تدریس میکند

وی بیان داشت: تمرین ایفای نقش، بررسی نوع مواجهه داوطلب با والدین دانش‌آموزان در راستای اهداف تربیتی نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

علیمردانی اشاره کرد: در تمرین کارگروهی، توانایی داوطلب در ایفای نقش اجتماعی یک معلم و توانمندی او برای شکوفایی استعداد‌های اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان بررسی می‌شود.

شایان ذکر است فرایند ارزیابی ۲۴ آزمون استخدامی آموزگاری از تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ آغاز و تا تاریخ ۱۴ مرداد ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار