رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به تشریح برنامه‌های شاد روز عید غدیر در شیراز و استان فارس پرداخت و گفت: از صبح عید غدیر برنامه‌های متنوع همراه با شادپیمایی خیابانی برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 05 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا:  حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس امروز، ۱۴ تیرماه در جمع خبرنگاران، برنامه‌های روز عید غدیر در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال روز عید غدیر با روز جمعه مصادف شده است بنابراین برنامه‌های عید غدیر از صبح روز جمعه، ۱۶ تیرماه همراه با قرائت دعای ندبه و خطبه غدیر در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و سراسر مساجد استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در شیراز مراسم شادپیمایی در روز جمعه در ساعت ۱۰ صبح با برپایی مواکب جهت پذیرایی از شیعیان و محبان امیرالمؤمنین(ع) از میدان شهدا آغاز شده و به سمت چهار راه پیروزی و حرم مطهر احمدبن موسی (ع) ادامه خواهد داشت که در این مراسم اقشار مختلف مردم به ویژه ورزشکاران حضور خواهند داشت.

ملک‌مکان با بیان اینکه بعد از مراسم جشن و شادپیمایی، حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری در حرم مطهر احمدی و محمدی به ایراد سخن خواهد پرداخت، تاکید کرد: پس از مراسم سخنرانی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع)، نماز جمعه شهر شیراز برگزار می‌شود و نمازگزاران با اطعام علوی خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه ساعت ۱۷ روز عید غدیر نیز مجدداً مراسم شادپیمایی به همراه جشن خیابانی از میدان شهدا (شهرداری) تا حرم مطهر انجام خواهد شد، بیان کرد: پس از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد در این حرم مطهر، بزرگترین کیک شادی ۱۱۰ طبقه جهان بین عشاق و شیعیان امام علی (ع) توزیع خواهد شد.

وی همچنین با یادآوری اینکه از عید قربان تا عید غدیر به مدت ۱۰ شب در تمامی شهرستان‌های استان فارس جشن‌های مفصل برای گرامیداشت روز ولایت برگزار شده است، افزود: در روز عید غدیر اطعام علوی به همت خیران میان تمامی مردم استان توزیع خواهد شد.

ملک‌مکان، برپایی جشن بزرگ خانوادگی در ورزشگاه حافظیه شیراز همزمان با میلاد امام هادی(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: جشن بزرگ خانوادگی ۱۵ هزار نفری در شهر شیراز با استقبال بی نظیر شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع) روبه‌رو شد و یک هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه کامل بین زوج‌های جوان نیازمند در دهه ولایت و امامت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار