استاندار مرکزی گفت: نامگذاری پنجم مرداد به نام روز ایثار و مقاومت مردم اراک در دستور کار استانداری این استان قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 28 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست ستاد گرامیداشت مناسب‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، افزود: رایزنی‌های لازم نیز در این زمینه با دستگاه‌های متولی سطح ملی انجام شده است.
وی یادآورشد: نامگذاری پنجم مردادماه به عنوان روز ایثار و مقاومت مردم اراک چهار تا پنج سال است که مطرح شده تا از این روز برای ترویج فرهنگ و شهادت در جامعه بهره‌برداری شود.
وی ادامه داد: نامگذاری پنجم مرداد ماه به عنوان روز ایثار و مقاومت مردم اراک امسال به صورت جدی در دستور کار مسئولان استان مرکزی قرار گرفته و سندی در خصوص ایثار و شهادت مردم اراک در این روز تهیه شده‌ است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۰ روایت و محتوا در این سند تهیه شده که می‌توان برای این محتواها برنامه‌ها و تولیداتی منتشر کرد.
مخلص الائمه اظهار کرد: نشست‌های متعدد و مشترکی از ابتدای سال جاری تاکنون برای تولید و تهیه این محتواها برگزار شده‌ و از هم اینک اقدامات اجرایی در خصوص نامگذاری این روز باید انجام شود.
وی ادامه داد: نامگذاری روز پنجم مردادماه به عنوان روز ایثار و مقاومت مردم اراک در سطح استان انجام شده و پیگیری برای نامگذاری این روز در سطح ملی و ثبت در تقویم جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: نیاز است اقدامات دستگاه‌های مربوطه برای نامگذاری این روز به نام روز ایثار و مقاومت مردم اراک با محوریت فرمانداری این شهرستان انجام شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم گفت: هرساله یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در کشور تجلیل می‌شود که سهمیه استان امسال در این حوزه تجلیل از ۲۰ هزار از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس است.
سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمیافزود: ۷۵ هزار نفر ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس در استان مرکزی وجود دارد که باید ظرف مدت چهار تا پنج سال از تمامی این افراد تجلیل شود.
فرماندار اراک هم گفت: اقدامات مناسبی برای نامگذاری روز پنجم مرداد ماه به عنوان روز ایثار و مقاومت مردم اراک انجام شده و پیگیری‌ها برای نهایی کردن این مهم در دستور کار است.
امیر هادی افزود: برخی صنایع در روز پنجم مرداد ماه دچار آسیب شدند که باید این صنایع مسئولیت خود را در حوزه انجام دهند.
وی ادامه داد: دهیاران و شهرداران شهرستان اراک باید تمامی ظرفیت‌های خود را برای گرامیداشت و بزرگداشت این روز پای کار آورند.
فرماندار اراک اضافه کرد: پیگیری برای دیدار با رهبر معظم انقلاب در روز پنجم مرداد ماه در حال انجام بوده و امید است این مهم محقق شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار