فرماندار شهرستان شیراز : متاسفانه تعاونی مسکن ها مجاز به خریداری این زمین ها نیستند اما برخلاف قانون زمین ها را خریداری کرده و مردم را با مشکل روبرو می کنند که دستگاه قضایی باید آنها را تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 10 May 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: به دنبال ثبت کمپین مردمی مشکل مشاع بودن زمین‌های 2160 گردخون شیراز را حل کنید در سامانه فارس من، با توضیح زیر " باتوجه به اینکه سال‌های زیادی از بلاتکلیف بودن زمین‌های مشاع ۲۱۶۰ گردخون شیراز می‌گذرد و با استناد به اینکه مالکین این زمین‌ها از قشر ضعیف جامعه و از مستاجرین هستند متاسفانه شهرداری هیچگونه اقدامی در این باره انجام نداده است.

حال اینکه حل این مسئله توسط شهرداری، شمار قابل توجهی از قشر ضعیف را خانه‌دار کرده و مسلماً این امر تاثیر زیادی در مهار رشد قیمت مسکن و اجاره‌بها دارد. لطفا این موضوع از طریق شهرداری منطقه ۷ شیراز و مسئولین مربوطه پیگیری و اقدامات لازم انجام شود" موضوع را از فرماندار شیراز پیگیری کردیم.

لطف‌الله شیبانی در این باره اظهار داشت: این زمین‌ها خلاف قانون تفکیک شده و خلاف قانون نیز خریداری شده اند و باید تغییر کاربری یابند.

وی با اشاره به اینکه زمین تفکیک و فروش این زمین ها به دو دهه قبل برمی‌گردد اظهار داشت: میزان این زمین ها نیز زیاد است و باید تغییر کاربری پیدا کند که تاکنون انجام نشده است.

 

همچنین کمپین دیگری با عنوان زمین‌های قصرقمشه شیراز تعیین تکلیف شود به ثبت رسیده و در توضیح این کمپین آمده" سلام حدودا از سال ۱۳۶۵ تعاونی مسکن جهاد حدود ۱۰۰۰ قطعه زمین به صورت مشاعی بر اساس نقشه های اولیه با نام پروژه قصرقمشه در شهرک صدرا شیراز واگذار نمود و از آن زمان تا حال این زمین ها با وجود داشتن سند تک برگ رسمی هنوز به خریداران واگذار نشده است.

در این بین افرادی با تشکیل تعاونی‌های متعدد و اسامی مختلف و دریافت وجوه کلان از برخی از اعضا، خریداران یا مالکین زمین تا امروز کاری انجام ندادند تعاونی مسکن فعلی جهاد کشاورزی هم با پیگیری های مکرر چند ساله اخیرجوابی ندارد."

فرماندار شیراز در پاسخ به این کمپین نیز گفت: این زمین‌ها زمین های کشاورزی بوده و حدود ۴۰۰۰ قطعه است که وسعت آن به اندازه یک شهرک می شود.

وی افزود: اگر این محدوده خارج از طرح های قصرقمشه باشد مربوط به روستا بوده و تعاونی مسکن ها بر خلاف قانون آنها را خریداری و دسته بندی کرده اند و هنوز هم هیچ اتفاقی نیفتاده و ساخته نشده‌اند.

شیبانی اظهار داشت: متاسفانه تعاونی مسکن ها مجاز به خریداری این زمین ها نیستند اما برخلاف قانون زمین ها را خریداری کرده و مردم را با مشکل روبرو می کنند که دستگاه قضایی باید آنها را تعیین تکلیف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار