هنرمند پیشکسوت تئاتر همدان گفت: تولیدات نمایشی مذهبی مورد حمایت مناسبی قرار نمی‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 06 March 2015

هنرمند پیشکسوت تئاتر همدان گفت: تولیدات نمایشی مذهبی مورد حمایت مناسبی قرار نمی‌گیرند.

بهرام دوست ‌قرین در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینکه علاقه و اشتیاق خاصی برای تولید کارهای مذهبی و مقاومتی دارد اظهار داشت: همیشه سعی کرده‌ام در کنار کارهای دیگر سالانه، حداقل یک نمایش نیز در این حوزه داشته باشم، اما متاسفانه آن حمایتی که باید از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد.

وی که نمایش «درخت و پروانه» را کارگردانی کرده، گفت: این کار از آثار راه یافته به جشنواره صاحبدلان امسال بود که با وجود گذشت بیش از هشت ماه از اجرای آن نه تنها هزینه‌ای پرداخت نشده بلکه هیچکس نیز پاسخگوی ما نیست.

این هنرمند تئاتر گفت: با وجود ادعاهای فراوانی که در خصوص حمایت از تئاترهای مذهبی و دینی شده و یکی از وظایف اصلی مرکز هنرهای نمایشی تهران نیز است، اما متاسفانه از تئاترهای دینی حمایت مناسبی صورت نمی ‌گیرد.

وی افزود: در بحث حمایتی مسئولان مرکز، تنها شعار ساخت آثار مذهبی و حمایت از این تولیدات مطرح شده و مدیران این مرکز بیشترین بودجه خود را برای جشنواره‌های ضعیفی همچون تئاتر کودک و نوجوان، جشنواره عروسکی و یا تئاتر فجر هزینه می‌کنند.

طرح استقرار گروه‌ های نمایشی هیچ نفعی برای این گروه‌ ها نداشته است

دوست ‌قرین گفت: این جشنواره‌ ها به عقیده اکثر کارشناسان چندان نتایج قابل قبولی به همراه نداشته در حالی که از جشنواره فاخر و تاثیرگذاری همچون صاحبدلان هیچ گونه حمایتی نمی ‌شود.

این هنرمند تئاتر با انتقاد از نحوه برخورد برخی مسئولان مرکز هنرهای نمایشی تهران افزود: با وجود تغییرات زیادی که در حوزه نمایش کشور شاهد هستیم می ‌بینیم بعضی از طرح‌ها و تفکرات اشتباه این افراد در سال‌های گذشته نه تنها تاثیر مثبتی بر تئاتر کشور نداشته بلکه موجبات ایجاد حواشی و کاستی‌ فراوانی نیز شده است.

این کارگردان مطرح تئاتر همدان ادامه داد: طرح استقرار گروه‌ های نمایشی که از سوی مرکز مطرح و دنبال می‌شد نه تنها تاکنون هیچ نفعی برای این گروه ‌ها نداشته بلکه موجب شده ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ‌ها نتوانند مثل سابق حمایت خود را از گروه‌ ها داشته باشند.

وی متذکر شد: با توجه به تولیدات فاخر برخی گروه‌ های شهرستانی، متاسفانه هیچگونه حمایتی از آنها نشده و به حال خود رها شده ‌اند در حالی که شاید برخی از این گروه‌ ها در چند سال اخیر بیشترین مقام و رتبه‌ های کشوری را به خود اختصاص داده باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار