رییس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان:
تابناک هرمزگان// رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: صنعت بر روی اکوسیستم نوآوری و فناوری استان سرمایه‌گذاریِ راهبردی کرده و وضعیت برد برد را برای خود شکل دهد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 17 January 2023
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// محمد دلپسند در حاشیه نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان، فناور و اکوسیستم نوآور استان هرمزگان اظهار داشت: بالآخره یک روزی تحریم‌ها از بین می‌رود و فضای کشور تغییر می‌کند و صنعت با این مزیت می‌تواند وارد فضای رقابتی شود.

وی ادامه داد: برای این منظور نباید نگاه کوتاه مدت داشت و صنعت باید یک سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله انجام دهد.

دلپسند اضافه کرد: پس از ۱۰ سال چالش‌های آن صنعت حل می‌شود و این مقرون به صرفه تر است که صنعت نیازهای فناورانه خود را در استان تامین کند و تاکید داریم برای این منظور صنعت باید سرمایه گذاری انجام دهد.

رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: صنعت در قالب مسوولیت اجتماعی نگاه برد برد به این موضوع داشته باشد و کمک به شرکت های دانش بنیان را سرمایه گذاری برای خود تلقی کند.

وی افزود: دانشگاه از صنعت تقاضایی دارد و صنعت هم از دانشگاه انتظاری دارد، صنعت تقاضای حل مسأله دارد و دانشگاه هم تقاضای دیگر دارد و در استانی مانند هرمزگان نهاد آموزش در مراحل اولیه خود است و نیاز به حمایت دارد.

دلپسند در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: همه درخصوص چالش های ارتباطی دانشگاه با صنعت بسیار شنیده و بیان کرده و مطرح می‌کنیم و بسیار سخن گفته شده است اما در نهاد دانشگاه و آموزش باید خروجی داشته باشیم.

وی افزود: اگر این خروجی را داشته باشیم کار خود را درست انجام داده ایم و آن خروجی، توان حل مسأله است.

رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان اذعان کرد: اگر این خروجی در نهاد آموزش کشور شکل گرفته باشد دانشگاه کار خود را درست انجام داده است، اما باید بگویم در کل مسأله مشکل داریم و گرنه وضعیت ما باید بهتر می‌بود.

وی عنوان کرد: بخشی از این مشکل هم به فرهنگ باز می‌گردد که فرهنگ حل مسأله را در نهاد آموزش نهادینه نکرده‌ایم، تا زمانی که نهاد آموزش نتواند مهارت های آموزشی حل مساله را منتقل کند با اختلال روبرو خواهد ماند.

وی همچنین اشاره کرد: کشور از سال ۹۰ یعنی بیش از یک دهه است درگیر شدیدترین تحریم هایی هست که یک کشور در طول تاریخ با آن روبرو شده است و این فراتر از جنگ سرد بوده و ایران اسلامی با کمپین جهانی تحریم در همه عرصه ها تحت فشار قرار دارد.

وی با اشاره به نظر کارشناسان اجتماعی گفت: اگر کشوری ۲ تا سه سال تحت تحریم بوده و رشد اقتصادی منفی داشته باشد اتفاق اجتماعی در آن روی می‌دهد اما خوشبختانه در کشور ما رخ نداده است.

دلپسند با بیان این پرسش که چه رخ داده که کشور هنوز سرپا و درحال حرکت شتابان است، اظهار کرد: این نشان می‌دهد ایران ظرفیت و توان بالقوه درونی دارد که به راحتی تحریم‌پذیر نیست و اگر فشارها بر آن وارد نشود می‌تواند گام‌های بلندی در توسعه اقتصادی بردارد.

وی افزود: بخشی از این فشارها ناشی از فعالیت رقبای منطقه ای هم هست که می‌دانند اگر این کشور براساس برنامه ریزی و توان خود حرکت کند می‌تواند بازارها را از چنگ بسیاری خارج کند.

رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان یادآور شد: حل مسأله به شکل صحیح آموزش داده نمی‌شود و کشور هم حرکت پرشتابی دارد و ارتباط صنعت و دانشگاه هم در آن درست شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: اگر امروز درحال برنامه ریزی برای توسعه صنعت در برخی مناطق هستیم باید به برخی مولفه ها و نیاز جمعیتی که در این نواحی شکل می‌گیرد توجه کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: وقتی صنعت را در یک منطقه شکل می‌دهیم باید به نیازهای شهروندان آن شهر صنعتی هم توجه کنیم.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: جهاد دانشگاهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار