کد خبر: ۱۰۸۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 08 January 2023

آمارها نشان می دهد که اخیرا تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در مازندران افزایش یافته و موارد فوتی نیز ثبت شده است در حالیکه شائبه ورود سویه جدید بیماری ایجاد شد اما دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان این لجام گسیختگی بیماری را ناشی از بی توجهی افراد به پروتکل های بهداشتی عنوان می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حدود سه سال از اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در جهان و کشور ما می گذرد و در این مدت همواره رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تاکید شده است.

زدن ماسک ، شستن دست ها ، تزریق واکسن و رعایت فاصله اجتماعی از جمله پروتکل های بهداشتی در زمان کرونایی است که در این مدت همگان اثرات نادیده گرفتن این نکات را در زندگی اجتماعی خود شاهد بودند؛ از افزایش تعداد مبتلایان تا تعداد فوتی هایی که در برخی روزها به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر می رسید.

به رغم اینکه افراد جامعه تجربه نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی را لمس کرده اند اما به محض کاهش تعداد مبتلایان و فوتی های بیماری تمامی این نکات مورد بی توجهی قرار می گیرد.

واکسیناسیون از جمله این نکات درمانی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ است که کشور ما با واکسیناسیون همگانی توانست بر موج هفتم بیماری غلبه کند و بعد از مدت مدیدی طعم آسایش و در امان از بیماری را همگان بچشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار