به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)
تابناک هرمزگان// نمایشگاه بزرگ تجسمی و سوگواره کوثر نبی همزمان با ایام فاطمیه دوم در مجموعه برکه‌های باران در شهر بندرعباس دایر شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 25 December 2022
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// حجت الاسلام مسعود کدیور، مدیر اجرایی نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی اظهار کرد:  نمایشگاه «کوثر نبی» با روایت مصوّر زندگانی حضرت زهرا (س) از زمان تولد تا شهادت در قالب ۱۰ غرفه در مجموعه تاریخی برکه های باران بندرعباس برپا شده است.

وی با بیان اینکه ۶ نفر روای، کار روایتگری مجموعه نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی در بندرعباس را بر عهده دارند، افزود: این نمایشگاه از ۲۶ آذر آغاز با هدف بزرگداشت ایام فاطمیه و آشنایی عموم مردم با سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) تا ۶ دی‌ماه دایر است.

مدیر اجرایی نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی گفت: نوبت صبح ویژه دانش آموزان مدارس است و عموم مردم می‌توانند همه روزه عصر ها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کدیور گفت: این نمایشگاه به همت بنیاد جهش قم و با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کوی پلیس، فعالان فرهنگی محله اسلام آباد، سازمان فرهنگی ورزشی بندرعباس و اداره کل آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سال نخست در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کوی پلیس و سال گذشته در مجموعه برکه های باران برگزار و با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شد، گفت: نمایشگاه کوثر نبی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در حال برگزاری است.

مدیر اجرایی نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی افزود: این نمایشگاه در قالب هنرهای تجسمی برپا شده و در آن سیر زندگانی تاریخی و به هم پیوسته حضرت زهرا(س) از بدو تولد تا شهادت روایت می شود و مخاطب همه این صحنه ها را با راوی جلو می رود و هر کجا سوال یا شبهه ای برای او پیش بیاید همانجا پاسخ خود را دریافت می کند.

مجموعه تاریخی برکه های باران در خیابان ۲۲ بهمن، کوچه مشکات ۲۰ قرار گرفته است.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار