با توجه به آمارهای موجود، این شهرستان دارای 115 زنبوردار با 6 هزار و 500 کلنی زنبور عسل به ظرفیت تولید 90 تن عسل است و پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش تولید در این بخش باشیم
کد خبر: ۱۰۷۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 16 October 2022
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار از فعالیت 6 هزار و 500 کلنی زنبور عسل در زنبورستان های این شهرستان خبر داد.

 محمدمهدی عباس زاده از آغاز سرشماری زنبورستان های مهاجر و غیرمهاجر شهرستان جویبار خبر داد و گفت: این سرشماری تا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه سال های قبل به دلیل بیماری کرونا سرشماری زنبورستان ها صورت نگرفت، افزود: در مدت زمان انجام سرشماری، کوچ زنبورستان‌ها ممنوع است و این امر در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ پایش خواهد شد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود، این شهرستان دارای 115 زنبوردار با 6 هزار و 500 کلنی زنبور عسل به ظرفیت تولید 90 تن عسل است و پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش تولید در این بخش باشیم.

 

این مسوول بیان کرد: یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان عسل در این شهرستان، عدم برندسازی این محصول است که باعث شده این محصول با قیمت پایین به استان های دیگر ارسال و با قیمت بالا و با برندهای دیگر استان ها وارد بازار شود.

 

وی در پایان از زنبورداران مهاجر و غیرمهاجر خواست برای ثبت آمار زنبورستان خود به مراکز 3 گانه جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار