استاندار همدان اعلام کرد :
استاندار همدان گفت : با موافقت وزیر نیرو ۳۰ حلقه چاه آب اضطراری در راستای پدافند غیر عامل در استان همدان حفر می شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 07 September 2022
استاندار همدان گفت : با موافقت وزیر نیرو ۳۰ حلقه چاه آب اضطراری در راستای پدافند غیر عامل در استان همدان حفر می شود.
 

 

حفر30 حلقه چاه‌ آب در استان همدان

 

 به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به اینکه چاه‌های بیشتری برای تامین آب همدان وارد مدار می‌شود اظهار داشت: یک اطمینان‌بخشی خوب به همه شهروندان همدانی می‌دهیم که با تدابیر صورت گرفته و با تزریق آب چاه‌ها به شبکه آبرسانی، هرچه زودتر مشکلات پیش آمده برطرف شود.

به گفته وی،  در طول ۲ هفته گذشته در توافق با صاحبان چاه‌های کشاورزی یک ظرفیت‌سازی مناسب ایجاد شد تا بخشی از مشکلات آب همدان برطرف شود لذا از همه کشاورزانی که آب چاه‌های خود را در اختیار مردم همدان قرار داده‌اند قدردانی می‌کنیم، این را بدانند در برنامه‌های آتی و به روش‌های مختلف، از آن‌ها حمایت و کار پسندیده آن‌ها را جبران خواهیم کرد.

استاندار همدان خبر از انجام اصلاحات شبکه آبرسانی همدان داد و گفت:  تا انتقال قطعی آب از خط تالوار، اقدامات اساسی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های پدافندی برای شبکه آبرسانی شهر همدان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت:  با دستور وزیر نیرو، مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه برای شرایط پدافندی، صادر شده، تا از این به بعد در زمان ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی همدان، مشکلی نداشته باشیم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه عملیات لوله‌گذاری پروژه آبرسانی از خط تالوار به همدان پایان یافته و اکنون شیرآلات، الکتروپمپ‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز در حال نصب است، اذعان داشت:  با بهره‌برداری از اَبَر پروژه آبرسانی به شهر همدان، آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وزیر کشور، در سفر اخیر خود به استان، از طرح آبرسانی به همدان بازدید و تاکید داشت برای اینکه آب سالمی به دست شهروندان همدانی برسد، باید بررسی‌های لازم در جهت سلامت، بهداشت و استانداردهای علمی آب، انجام. شود.

وزارت نیرو در جریان بازدید از طرح آبرسانی به همدان گفت: در سطح کشور پروژه‌های بزرگ و اثرگذاری در دست اقدام است و از دوستانی که شبانه روز درگیر هستند تا مشکل آب همدان برطرف شود قدردانی می‌کنیم.

با دستور کتبی وزیر نیرو، کارکنان این وزارتخانه برای حل مشکل آب در همدان مستقر شده‌اند. با یک عزم ملی شرایط با ثبات‌تری در استان فراهم و مشکلات آب به زودی برطرف می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه دیروز سرشاخه‌های رودخانه بالا دست سد اکباتان رودخانه سیمن بازگشایی شد، مسیر این سرشاخه‌ها، با تصویربرداری هوایی کنترل شود تا برداشت غیر مجاز از این رودخانه صورت نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار