کد خبر: ۱۰۶۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷ 04 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی افزود: راهکار تحرک در حوزه تعاون راه اندازی یک معاونت در وزارتخانه‌هاست چراکه هیچ ساختاری در کشور وجود ندارد که از بخش تعاون حمایت کند.
وی یادآورشد: امیدمی رود با اصلاح ساختار در این حوزه رشد و شکوفایی بخش تعاون باشیم و سند تحول بخش تعاون عملیاتی شود.
استاندار مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص درمان مشکلات کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.
مخلص الائمه عنوان کرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اتفاقات مثبتی رقم خورده است هرچند که سهم استان مرکزی از تعداد شرکت‌های دانش بنیان، سهم مناسبی نیست، اما در کل، کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکتی خوب داشته است.
او افزود: برای مردمی کردن اقتصاد بی‌تردید، بخش تعاونی از بخش خصوصی ارجح‌تر است و در پایداری اقتصاد کشور نقش مؤثری دارد.
استاندار مرکزی با بیان اینکه بخش تعاونی هنوز نتوانسته است بخش اعظمی از مردم و جامعه عمومی را با اقتصاد کشور درگیر کند، تاکید کرد: هر زمان که ناکارآمدی در کشور دیده می‌شود، متهم اصلی، ساختار است، ساختار بخش تعاون نیز وضعیتی عیان دارد و بار‌ها شاهد تشکیل، انحلال و ادغام بخش تعاون با کار و رفاه اجتماعی بوده ایم و عموما در وزارت کار، بخش تعاون پررنگ نیست.
مخلص الائمه اضافه کرد: استان مرکزی آماده واگذاری بسیاری از فعالیت‌ها به بخش تعاونی است و باید زمینه این همکاری از جانب تعاونگران و مجموعه استان مهیا شود.
همچنین مراسم افتتاح طرح ۱۱۰ واحدی تعاونی مسکن کارکنان راه و شهر سازی با حضور دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، کریمی نماینده مردم شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولین برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار