رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فیشینگ کار حرفه ای که با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد تحت عنوان کار در منزل اقدام به پیشبرد اعمال مجرمانه ی خود می کرد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱ 27 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از هم استانی ها به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که از طرف شماره اي ناشناس، پيامي مبني بر داشتن شکوائيه در سامانه ثنا براي ايشان ارسال شده که پس از مراجعه به لينک مربوطه و نصب نرم افزاري با نام عدل ايران، به يکباره مبلغ ۳۰ میلیون ريال از حساب بانکی وی برداشت شده است.
رئیس پلیس فتا استان یادآورشد: در ادامه تحقیقات کارشناسان و بررسی های اولیه مشخص شد وجه برداشت شده به حساب خانمی واریز شده است .
این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد اين خانم بدیل مشکلات مالی به قصد کار در منزل اکانت کاربری خود را در اختیار فردي ناشناس قرار داده و در خصوص مسروقه بودن وجوه و کلاهبردار بودن فرد اطلاعي نداشته است و از هويتش سوء استفاده شده است.
سرهنگ آنقی با اشاره به شناسایی متهم اصلی پرونده در عملیات کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی ،افزود: در نهایت با بررسی هاي دقیق، متهم اصلی شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی تجهیزات رایانه ای متهم توقیف و به پلیس فتا منتقل شد.
اين مقام انتظامي اظهارداشت: متهم در ابتدا خود را قربانی و بازیچه ی کلاهبرداری دیگران معرفي و قصد فریب کارشناسان پلیس را داشت اما پس از مواجهه با شواهد و قرائن در دست پلیس و استخراج ادله متقن دیگر از تجهیزات رایانه ای توقیف شده، متهم چاره ای جز اعتراف به اعمال مجرمانه خود نداشت.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به شناسایی ۱۵ همدست ناآگاه که اکنون در رده شاکیان متهم دستگیر شده قرار گرفته اند،گفت: تاکنون وجود بیش از ۵۰ شاکی و بیش از ۲ میلیارد ریال وجه سرقت شده از حساب افراد به استناد بررسی های مالی کارشناسان پلیس به اثبات رسیده است و روند رسیدگی به پرونده تا احقاق حق همه مالباختگان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار