استاندار قم گفت: از محل سفر رییس جمهوری به استان قم 30 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه چهل اختران در نظر گرفته‌شده که تاکنون 10 میلیارد تومان از آن تخصیص‌یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 22 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی امروز در بازدید از پروژه توسعه بقعه مبارکه چهل اختران، بیان کرد: طرح توسعه چهل اختران از ده سال گذشته به‌رغم اینکه جزء یکی از طرح‌های عمرانی قم بوده، راکد مانده و مشکلات زیادی برای شهروندان و مجاوران آن به وجود آمده است.

وی بابیان اینکه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به قم تصمیمات خوبی برای تکمیل طرح توسعه چهل اختران دیده شد، اضافه کرد: مقرر شده که فاز اول این طرح در یک دوره زمانی چند ماهه آماده و در اختیار زائران قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تملک چند پلاک باقی‌مانده این طرح، افزود: اگر این طرح در سالهای قبل انجام می‌شد با هزینه بسیار کمتری به سرانجام می‌رسید؛ علاوه بر این طرح در چند محله دیگر نیز طرح‌های توسعه‌ای و بهسازی انجام خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: هیچ‌کدام از برنامه‌ها و طرح‌های سفر رییس جمهوری به قم روی زمین نمانده و تمامی آن‌ها مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

استاندار قم بابیان این‌که مساحت کل طرح، هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع است، ادامه داد: هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود.

وی با اشاره به مدت‌زمان عملیات اجرایی طرح  افزود: در مرحله نخست طرح احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار