در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اروميه مطرح شد؛
فرماندار اروميه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان اظهار داشت: بيشتر توجه مراكز آموزش عالي كشور به جذب دانشجو محدود شده و متاسفانه برخي از دانشگاهها، مساله اعتياد در ميان دانشجويان را جدي نمي گيرند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 03 October 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومي فرمانداري اروميه، عباس حسن خاني با اشاره به اينكه در دهه شصت فضايي سياسي و علمي در دانشگاه ها حاكم بود، تصريح كرد: امروز با تدوین برنامه های جامع، شرایطی باید در دانشگاه ها حاکم شود که دانشجویان چون دهه شصت به فعالیت های سیاسی و علمی بیش از پیش سوق پیدا کنند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه ما در برابر دانشجوها مسئول هستيم، خاطرنشان ساخت: مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها بايد برنامه ريزي و برخورد جدي با گسترش اعتياد داشته باشند تا خانواده ها نگران فرزندان خويش در محيط هاي علمي نباشند.

فرماندار اروميه ساماندهي بخشي از آسيب هاي اجتماعي را بر عهده سازمان هاي مردم نهاد دانسته و افزود: حمايت مراكز آموزش عالي از سمن ها براي فعاليت در داخل دانشگاه ها ضروري بوده و اين تشكل ها مي توانند در مديريت آسيب هاي اجتماعي در كنار محيط هاي علمي باشند.

حسن خاني تاكيد كرد: در مناطق آلوده به مواد مخدر بايد برنامه ريزي مشخصي صورت پذيرد و همايش هايي در راستاي پيشگيري از اعتياد برگزار شود.

بخشدار انزل نيز اعتياد در دانشگاه ها را نتيجه عوامل مختلفي دانسته و بيان داشت: براي آشنايي و شناسايي با عوامل اصلي دخيل در گسترش اعتياد در مراكز علمي، بايد نمايندگان و تشكل هاي دانشجويي نيز در جلسات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر حاضر باشند.

رسول مقابلي گفت: برخي سخت گيري ها، ركود و بي تفاوتي حاكم در محيط هاي دانشگاهي، امروز زمينه را براي آسيب هاي اجتماعي چون اعتياد فراهم مي سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار