معاون محیط زیست طبیعی وتنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به مناسبت هفته محیط زیست از پاکسازی بخشی از اراضی حاشیه تالاب میقان از زباله خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 11 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ،" زهره موسوی " با اشاره به اینکه سومین روز از هفته محیط زیست با موضوع " محیط زیست ، دریا، تالاب و حقابه ها " در نظر گرفته شده است افزود: تالاب‌ها نقش بسیار مهمی برای بقای حیات بر روی کره زمین دارند، و خدمات و کارکردها ی متنوعی از جمله پالایش، ذخیره آب ، تعدیل میکروکلیمای منطقه ،کنترل سیلاب ، حفاظت در برابر فرسایش ، حاصلخیزی خاک دارا هستند.
وی گفت :تالاب ‌ها اکوسیستم های آبی پویا و پیچیده ای هستند که از بین رفتن آنهاحیات انسانها را نیز دچار مخاطره خواهد کرد،عدم کارکرد صحیح تالاب می تواند برای زندگی انسان نیز مشکل ساز شود و بروز گرد و غبار یکی از پیامدهای ناخوشایند درست استفاده نکردن از تالاب ها و خشک شدن بخش زیادی از تالاب های کشور است.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: اجرا ی چنین برنامه هایی به‌ منظور تقویت حس مشارکت و مسئولیت‌پذیری در حفاظت از محیط‌ زیست و زمین به‌ ویژه اکوسیستم‌ ارزشمند تالابی کشور برگزار می‌شود.
موسوی افزود: استان مرکزی به عنوان نخستین استان کشور است که بحث پاکسازی حریم جاده‌ها را از زباله در سال ۹۹ با هدف اشتغالزایی برای کارگران آسیب دیده از کرونا و حفظ محیط زیست آغاز کرد.
وی در ادامه افزود: طرح پاکسازی زباله از حریم جاده‌ها اقدام ارزشمندی است که نقش موثری در کمک به حفاظت محیط زیست دارد.
زهره موسوی افزود: در راستای کمک به اجرای این طرح ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی جذب شده و امید است این طرح با قوت و در سایه همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف ادامه دار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار