دادستان همدان:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: دیوار کشی باغ هایی که کاربری آنها از طریق سند یا عرف محرز شود تخریب نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 20 April 2022

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: دیوار کشی باغ هایی که کاربری آنها از طریق سند یا عرف محرز شود تخریب نخواهد شد.

به گزارش تابناک همدان از ایران آنلاین، حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان  همدان در خصوص حفظ کاربری باغ ها، اظهار داشت: دیوار کشی باغ ها از لحاظ قانون هیچ منعی ندارد.

وی یادآور شد: سازمان اراضی کشور دستورالعملی ۳۰ دی ماه سال ۹۹ صادر کرده که بیان شده باغ و اراضی با متراژ سه هزار متر مربع هیچگونه خدماتی به آن ارائه نشود.

دادستان همدان افزود: مالکان باغ هایی که با متراژ بالاتر از سه هزار متر تا ۱۱ هزار متر فقط می توانند کانکس جانمایی کنند و مالکان باغ هایی با متراژ بالای۱۱ هزار متر حق ساخت و ساز به مساحت ۳۰ متر مربع دارند که به نظر این امر اصولی نبوده و با مقتضیات استان سازگار نیست.

خانجانی با اشاره به اینکه باغ با متراژ۱۱ هزار متر در استان نداریم و اگر باشد تعداد آن محدود است، بیان کرد:  در صورت اجرای این ابلاغیه سایر باغداران نادیده گرفته می شوند و ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش خواهد داشت بنابراین باید این امر تسهیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید امنیت باغ ها فراهم شود لذا دادستان اجازه دیوارکشی را صادر کرده، خاطر نشان کرد: بعد از صدور ابلاغیه عدم تخریب دیوار باغ ها متاسفانه شاهد سوء استفاده هایی بودیم به نحوی که برخی از افراد با کاشت چند اصله نهال درون زمین زراعی آنرا باغ تلقی کرند لذا اعلام شده که باید سند زمین کاربری باغ داشته باشند یا اینکه طبق عرف(پرس و جو از بومیان منطقه) مشخص شود که کاربری زمین باغ بوده است.

او با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید طبق مقتضات محل برای مردم برنامه ریزی درستی داشته باشد، گفت: تعیین شاخص ها و استانداردها برعهده این سازمان است.

وی در پایان اشاره کرد: متاسفانه مشکلی که به صورت کشوری در ارتباط با  قوانین وجود دارد این است که  موارد سلبی اطلاع رسانی می شود در صورتی که موارد مجاز و مشروع برای مردم بیان و تسهیل نمی شود که مردم بتوانند از خدمات بهره ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار