استاندار همدان گفت: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از ۳۶ هزار نفر شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ 17 April 2022
استاندار همدان گفت: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از ۳۶ هزار نفر شرکت کردند. 

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره در استان همدان اظهار کرد: این جشنواره به نام نامی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نامگذاری شده و برای تشویق و ترغیب رده‌های مختلف سنی به کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی شده است، موضوعی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اتفاقی که باید در جامعه نشر و تقویت شود و به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه تعمیق یابد. 

وی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم، این کار یک روزه و یکساله انجام نمی‌شود افزود: نمی‌توان یک نهال گرانبها، ارزشمند و ذی قیمت را به سادگی در نهان و نهاد افراد کاشت بلکه این اتفاق نیاز به کار و فرهنگ سازی دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: بهترین زمان و موقعیت برای تعمیق فرهنگ مطالعه در دوره پیش دبستانی و مهد کودک است که باید در این سنین افراد با کتاب و کتابخوانی آشنا شوند و بهترین نقش را در این میان معلمان ما در دوران ابتدایی می‌توانند ایفا کنند تا نوجوانان، جوانان و کودکان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند. 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز به جای کتاب و کتابخوانی تمایلات افراد به فضای مجازی افزایش یافته و این اتفاق نه به شکل مادی بلکه به شکل اعتیاد غیر قابل باور به شبکه اجتماعی شکل گرفته است به طوری که رده‌های مختلف سنی ساعت‌ها در این فضای مجازی حضور دارند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: همه آنچه به عنوان ارزش و اعتقادات ما است در فضای مجازی به سخره گرفته می‌شود و این اقدامات هدایت شده است و فضای مجازی با این گستره و حجم بالای محتوای به منظور تغییر فرهنگ کشور ما توسط مستکبران صورت می‌گیرد.

وی افزود: استکبار و نظام سرمایه داری، امروز نیاز به پیاده نظام و سرباز دارد و نیاز به افرادی دارند که در جبهه او و در جهت منافع او حرکت کنند و امروز به این نتیجه رسیده که یکایک افراد جامعه را تغییر دهد. 

استاندار همدان تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی هرچه گفته می‌شود، پذیرفته و متأسفانه به یک باور غلط تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما برخلاف ملت‌های پیشرفته دنیا به جای مطالعه کتاب، به فضای مجازی اتکا پیدا کردیم.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در کتاب نویسنده، نگاه و نگرش او مشخص است و با مطالعه کتاب علم و دانش شما افزوده می‌شود، اما در فضای مجازی مشخص نیست نویسنده مطالب دقیقا کیست. 

وی گفت: در نهج البلاغه آمده است که تیر تیرانداز ممکن است که به هدف نخورد، اما سخن کج و حرف نادرست تأثیر خود را می‌گذارد، بنابراین باید بسیار از فرزندان خود به عمل آوریم تا درگیر این انحراف نشوند که سرنوشت زندگی آن‌ها تغییر کند.

استاندار همدان اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی ارزشمند در سراسر کشور است که می‌خواهد افراد جامعه را به سمت مطالعه کتب مذهبی که سیره ائمه درآن تشریح کرده است، سوق دهد.

وی افزود: این جشنواره در راستای تبیین بیانات معصومین گام برمی‌دارد تا انسان آن‌ها را بیاموزد و در زندگی خود به انجام برسانند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: رویکرد جشنواره کتابخوانی رضوی بر مبنایی صحیح استوار شده است و مرکزیت و ثقل آن بر زندگی امام هشتم بنا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان ما در رده‌های مختلف سنی ۳۶ هزار و ۸۴۰ نفر شرکت کردند و این عدد قابل توجهی است و امیدواریم که فرهنگ کتابخوانی ارتقا یافته و در سال‌های آینده شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان باشیم. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: این برنامه کمک می‌کند در جامعه بتوانیم مکارم الاخلاق را پیاده کنیم و اگر سیره ائمه اطهار در جامعه پیاده شود، میزان جرائم، تخلفات، منکرات به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار