معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بیش از 580 میلیارد ریال پروژه بهسازی محور قم- جعفریه حدفاصل تقاطع قلعه سنگی- جعفریه به طول 20 کیلومتر اجرایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 16 April 2022

به گزارش تابناک قم، اکبر نوروز پور طی سخنانی اظهار کرد: در راستای صیانت، ارتقا سطح ایمنی و تسهیل تردد در محورهای برون‌شهری استان، طرح بهسازی محور قم- جعفریه، عملیاتی شد.

وی افزود: با توجه به ترافیک ترکیبی و غالبا سنگین محور قم – جعفریه و موقعیت بخش جعفر آباد که از قطب‌های مهم کشاورزی- دامداری استان است، طرح بهسازی و ارتقا ایمنی آن همواره از دغدغه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: از آنجا که محور قم- جعفریه، کوتاه‌ترین راه دسترسی به استان مرکزی است، شاهد ترافیک چشمگیر انواع ناوگان نیمه سنگین حمل کالا، از آن هستیم که این مهم موجب استهلاک راه و اصطلاحا، خستگی زودرس آسفالت می شود.

وی ضمن یادآوری آنکه طی سنوات گذشته نسبت به بهسازی محور قم- جعفریه، اقدام چشم‌گیری صورت نگرفته است تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های مجدانه مسئولان امر و مطالبات مردمی، طرح بهسازی 20 کیلومتر از محور قم- جعفریه حدفاصل تقاطع قلعه سنگی- جعفریه از فروردین ماه امسال عملیاتی شد.

نوروزپور در خصوص میزان و نوع اعتبار تخصیصی این پروژه عنوان کرد: بیش از 580 میلیارد ریال اعتبار اجرایی این طرح به صورت مشارکتی از منابع ملی و استانی تامین شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مشخصات فنی پروژه پرداخت و مطرح کرد: جهت انجام طرح بهسازی محور قم- جعفریه که عرض آن 8 متر است، نسبت به اجرای ماسه آسفالت و یک لایه روکش توپکا، درطول مسیر اقدام خواهد شد.

وی در خصوص بازه زمانی اجرا و بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: با توجه به ترافیک محور و ضرورت تسریع در اجرا و تکمیل پروژه بهسازی محور قم- جعفریه، امیدواریم با عزم جهادی همکاران و مجری پروژه، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن تاپایان سال جاری باشیم.

نوروزپور در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت جامع مقررات جاده ای توسط رانندگان و دیگر کاربرانی که از محل اجرای طرح های عمران، جاده ای تردد می نمایند، خاطر نشان کرد: بی تردید وقوع هر نوع حادثه‌ای در طول مسیر اجرایی پروژه‌ها، ضمن تحمیل خسارات جبران ناپذیر اجتماعی، موجبات کندی و عدم پیشرفت طرح‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: از تمامی کاربران که از محل اجرای پروژه بهسازی محور قم- جعفریه تردد می‌کنند درخواست داریم نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی اهتمام داشته و همکاری و تعامل لازم را با مجریان این پروژه بزرگ برون شهری، داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار