حمید رضا بیتا :
مدیر اجرایی منطقه آزاد کردستان گفت: در اهداف عالی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان، با تقویت زیرساخت‌های لازم، مرز باشماق به هاب لجستیکی در مقیاس ملی و بین المللی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 10 April 2022
به گزارش تابناک کردستان، حمیدرضا بیتا ظهار داشت: تقویت مرز باشماق  بعنوان یکی از بهترین مسیر‌های ترانزیتی شرق به غرب و تبدیل پهنه مریوان بعنوان هاب صادراتی محصولات تمامی مناطق کشور با احداث نمایشگاه دائمی جهت بازار مصرف کشور عراق از دیگر اهداف عالی در چشم‌انداز منطقه آزاد کردستان است.
(هاب لجستیکی، مرکزی خاص است که در آن تمامی فعالیت‌های سازمان‌دهی، تفکیک، هماهنگی، توزیع و حمل‌ونقل کالا از طرف واحد‌های مختلف تجاری و توسط اپراتور‌های مختلف صورت می‌گیرد)
 وی با اشاره به طرح ساماندهی مرز باشماق گفت: ساماندهی بخش پایانه‌ای، فعالیت‌های کوتاه مدت، ساماندهی محدوده ترانشیپ صادراتی و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، ساماندهی صنوف خدماتی و هماهنگی بین دستگاهی از جمله بخش‌های این طرح است.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی بانه مریوان به فعالیت‌های بلند مدت هم اشاره کرد و گفت: توسعه پایانه باشماق از هفت هکتار موجود به ۱۸ هکتار در قالب طرح توسعه (طرح جامع مصوب شورای عالی ساماندهی مرز‌های کشور) از مهمترین این برنامه‌هاست.
 بیتا به تسهیلات لازم در بخش دسترسی هم اشاره کرد و افزود: احداث کمربندی مریوان بعلاوه تکمیل ۴ بانده شدن مسیر سنندج به مریوان، ۲ برابر شدن حجم مبادلات تجاری طی ۲ سال آتی و حتی ۳ برابر شدن در صورت افزوده شدن مرز سیرانبد،  تامین زیرساخت‌های لازم و منتظر نماندن برای طرح جامع، از اقداماتی است که برای تسریع در جذب و استقرار سرمایه‌گذاران در دست انجام است.
وی اضافه کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی در تراز بین المللی جهت پذیرایی از گردشگران خارجی و شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری مریوان در پهنه تعریف شده، ضمن جذب و افزایش توریسم داخلی و خارجی شغل‌های مکمل بی‌شماری در سطح کل استان ایجاد خواهد کرد.
 مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی بانه مریوان افزود: باتوجه به ظرفیت‌های مصرفی در اقلیم کردستان عراق، احداث سورتینگ‌های صادراتی، کشاورزی و پالایشگاه‌های دام در ایجاد و رونق تولید و اشتغال در منطقه موثر خواهد بود.
 بیتا یاد آور شد: توسعه توریسم درمانی، آموزشی و گردشگری از مهمترین محور‌های توسعه‌ای پهنه مریوان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار