رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نوروز حدود ۱۶ هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های قم مراجعه و حدود ۱۰ هزار بازدید بهداشتی نیز از اماکن مختلف در قم توسط کارشناسان بهداشتی صورت گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 05 April 2022

به گزارش تابناک قم، دکتر مصری با اشاره به خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام نوروز گفت: تیم‌های نوروزی معاونت‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قم، در ایام نوروز فعالانه رفتار کرده و در راستای گسترش برنامه‌های بهداشتی و درمانی کوشیدند.

وی بیان داشت: در حوزه درمان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قم و در حوزه بهداشت، تیم‌های بهداشتی و مراکز تشخیصی کرونا و واکسیناسیون و در حوزه غذا و دارو نیز آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها فعالانه حضور داشته و بر گسترش مسائل بهداشتی و درمانی تاکید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نوروز ۱۶ هزار و ۳۹۰ ویزیت در درمانگاه‌های قم انجام و ۸ هزار و ۹۹۷ نفر نیز از خدمات پاراکلینیک استفاده کردند.

مصری گفت: همچنین ۱۵ هزار و ۷۷۲ نفر به اورژانس بیمارستان‌های قم مراجعه و ۸ هزار و ۶۷۳ نفر نیز در اورژانس بیمارستان‌ها بستری شدند، ۲ هزار و ۸۳۵ نفر نیز بستری جدید در مراکز درمانی صورت گرفته است.

وی گفت: در ایام نوروز ۵۷۲ مورد جراحی در بیمارستان‌ها انجام شده و ۵۲۱ نفر نیز به دنیا آمدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص فعالیت‌های حوزه بهداشت گفت: در این زمینه نیز کارشناسان بهداشتی در راستای خدمات رسانی به جامعه تلاش کردند و ۹ هزار و ۷۳۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز اقامتی، رفاهی و خدماتی قم انجام شد.

وی گفت: در این مدت هزار و ۴۸۰ اخطار به ناقضان بهداشتی ارائه و ۱۸ امکنه عمومی و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به علت نداشتن شرایط بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

مصری گفت: ۳۸۴ مورد گشت مشترک با اداره کل صنعت معدن تجارت، سازمان گردشگری، اتاق اصناف، نیروی اتتظامی و… نیز توسط کارشناسان بهداشتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد.

وی بیان داشت: در ایام نوروز همچنین ۴ هزار و ۲۶۰ کیلوگرم انواع موادغذایی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج و توقیف و یا معدوم شد و ۲۷ مورد نمونه برداری موادغذایی نیز انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این مدت هزار و ۱۲۱ مورد کنترل آب آشامیدنی به وسیله کلرسنجی و نمونه بردای میکروبی انجام و به ۱۱۰ مورد شکایات مردمی که از سامانه ۱۹۰ تماس گرفته بودند نیز رسیدگی شد.

مصری در خصوص فعالیت‌های حوزه معاونت غذا و دارو گفت: از ابتدای فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی ۶۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های استان توسط کارشناسان این امر انجام و ۱۴۱ مورد ماموریت به منظور تشدید نظارت برچسب محصولات و کنترل اصالت فرآورده‌های غذایی انجام شد.

وی افزود: همچنین ۴۵ مورد بازرسی توسط کارشناسان اداره تجهیزات پزشکی از واحدهای تحت پوشش انجام و کارشناسان آزمایشگاه کنترل کیفی این معاونت بر روی ۶۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه، ۲۷۵ مورد آزمایش کنترل کیفیت انجام داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ قم در ایام نوروز گفت: در طرح نوروزی ۱۵ هزار و ۶۰۲ بار تلفن اورژانس به صدا درآمد و ۵ هزار و ۴۶۲ ماموریت توسط اورژانس قم انجام و به ۴ هزار و ۹۲۵ نفر مصدوم و بیمار توسط اورژانس خدمات رسانی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار