نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج:
ماموستا فایق رستمی نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج در دیدار با فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و جمعی از مسئولین ستادی این اداره کل با اشاره به تاکیدات پیامبران و علماء دینی به کسب مهارت و فن و پیشه و نقش آن در سعادت و موفقیت مسلمانان در ابعاد گوناگون زندگی گفت: مهارت پایه و اساس رونق اقتصاد، تولید و توسعه کشور است.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 04 April 2022
به گزارش تابناک کردستان؛ ماموستا فایق رستمی نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج در دیدار با فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و جمعی از مسئولین ستادی این اداره کل با اشاره به تاکیدات پیامبران و علماء دینی به کسب مهارت و فن و پیشه و نقش آن در سعادت و موفقیت مسلمانان در ابعاد گوناگون زندگی گفت: مهارت پایه و اساس رونق اقتصاد، تولید و توسعه کشور است.
ماموستا رستمی با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال جدید، کسب مهارت و تخصص را یکی از حسنات مورد تاکید دین و شریعت اسلام ذکر کرد و افزود: مسلمان ماهر و متخصص علاوه بر این که می‌تواند در جهت کسب رزق و روزی حلال گام بردارد، نقش تعیین کننده‌ای هم در رشد و توسعه کشور اسلامی و مرتفع نمودن نیاز کشور به بیگانگان خواهد داشت.
امام جمعه شهر سنندج با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان داشت: همانگونه که معظم له جوانان را موتور محرکه کشور در جهت رشد و شکوفایی ایران اسلامی ذکر کردند، آموزش‌های مهارتی در شکوفا نمودن استعداد جوانان و تبدیل آنان به افرادی موثر و مفید برای کشور نقش مهمی را دارد که از انحرافات و کج روی‌ها هم جلوگیری می‌کند.
نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری تلفیق علم و مهارت را گزینه‌ای مناسب برای رسیدن به پیشرفت در زمینه‌های مختلف کشور دانست و گفت: اگر به مهارت در کنار ثروت‌های خدادای کشور توجه ویژه شود می‌توان ایران اسلامی را در زمره کشور‌های پیشرفته دنیا قرار داد چرا که کشورمان با دارا بودن جوانان غیور و دلیر و با تجهیز به سلاح مهارت می‌تواند قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح نماید.
در پایان ماموستا فایق رستمی نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج دستاورد‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان را ملموس ارزیابی کرد و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خدمات خوبی را به عموم اقشار جامعه ارائه کرده است که در بازدید‌های صورت گرفته از مناطق و گروه‌های مختلف مردم رد پای این خدمت و تلاش به وضوح قابل لمس است و که این اقدامات در خور تقدیر و تحسن است.
در ادامه فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌نماید.
وکیلی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از ۱۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و بهره گیری از تیم‌های سیار مستقر در روستا‌ها، زندان‌ها، سکونتگاه‌های غیررسمی، مراکز ترک اعتیاد و مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی و مراکز جوار دانشگاه و …. توانسته است به خوبی به نیاز‌های آموزش مهارتی مردم شریف استان کردستان پاسخ دهد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان چالش امروز جامعه کنونی را مدرک گرایی و عدم توجه مردم بویژه جوانان به مقوله مهارت و مهارت آموزی ذکر کرد و گفت: در دنیای امروز که شاهد رشد سریع تکنولوژی و خدمات در آن هستیم و به طبع آن روز به روز به گستردگی مشاغل و نیاز‌های انسان‌ها به مشاغل نوین افزوده می‌شود افراد باید مجهز به ابزار مهارت به عنوان کاربردی‌ترین ابزار جهت ورود به بازار کار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مهارت به عنوان ابزاری برای خدمت به مردم در شریط سخت نام برد و گفت : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در زلزله استان کرمانشاه و سیل استان لرستان و همچنین کمبود ماسک در استان به واسطه شیوه ویروس منحوس کرونا در کمترین زمان ممکن به کمک مردم این استان ها شتافت به گونه ای که ساخت ۳۵ دستگاه کانکس و اعزام اکیپ متشکل از نیروهای متخصص این اداره کل برای کمک به مردم سیل زده لرستانو راه اندازی کارگاه های متعدد تولید ماسک تنها بخش کوچکی از این خدمات بود .در پایان وکیلی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و همراهی کلیه مسئولین ارشد استانی و دستگاه های اجرایی شاهد تحقق شعار ” هر کردستانی یک مهارت ” باشیم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار