استاندار فارس :در دسترس بودن برخی کالاها از جمله برنج، روغن، شکر و میوه (سیب و پرتغال) و همچنین اعلام قیمت آنها بسیار مهم است چرا که اکثر مردم اطلاع ندارند که کالاها با قیمت تنظیم بازار و مناسب مهیا شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ 30 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در این جلسه افزود: جهاد کشاورزی نیز از طریق رسانه ها و نصب بنر در معابر شهری، در خصوص محل عرضه و قیمت اقلام تنظیم اطلاع رسانی کند.
وی ادامه داد: اگر اطلاع رسانی به مردم به شکل مطلوب انجام نشود، اقداماتی که در بحث تامین کالاهای تنظیم بازار انجام شده آنگونه که باید موثر نخواهد بود.
او اظهار داشت: در دسترس بودن برخی کالاها از جمله برنج، روغن، شکر و میوه (سیب و پرتغال) و همچنین اعلام قیمت آنها بسیار مهم است چرا که اکثر مردم اطلاع ندارند که کالاها با قیمت تنظیم بازار و مناسب مهیا شده است.
استاندار فارس افزود: روغن حداقل در فروشگاه‌های بزرگ باید در دسترس مردم باشد و اطلاع رسانی نیز در این خصوص انجام شود.
ایمانیه، بر لزوم واگذاری کالاهای اساسی برای هیات های مذهبی و مساجد نیز تاکید کرد و گفت: مرجع واگذاری اقلامی همچون برنج و روغن به هیات های مذهبی شورای این هیات ها در استان و در مساجد نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد استان است و باید به این مراکز مراجعه شود.
استاندار فارس افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار استان نیز در ماه مبارک رمضان به شکل هفتگی برگزار شود تا موارد مورد نیاز به دقت احصا و به فوریت رسیدگی شود.

احیای سنت حسنه افطاری در مساجد

استاندار فارس، همچنین در دیدار با جمعی از دست اندرکاران امور مساجد استان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای احیای نماز جماعت صبح در مساجد سومین حرم اهل بیت (ع) و استان و همچنین احیای سنت حسنه افطاری در مساجد است.
ایمانیه افزود: افطاری ساده نیاز به بودجه خاصی هم ندارد و مردم نیز در این امر خیر مشارکت خواهند کرد تا جلوه جدید همدلی در استان شکل گیرد.
وی ادامه داد: طرح افطاری در ادارات استان نیز باید رونق پیدا کند و الیته باید بحث بیت المال در طرح افطاری ادارات مورد توجه قرار گیرد و از تجمل گرایی و تشریفات خاص جلوگیری شود تا سنت حسنه افطاری نیز با ساز و کار درست اجرا شود.
استاندار فارس، اصناف و بازاریان را از متدین ترین اقشار جامعه دانست و افزود: روزه خواری باید جزو خطوط قرمزهای این قشر باشد و به این مساله باید اهمیت ویژه داده شود.
ایمانیه اظهار داشت: بسته های معیشتی نیز یکی از فرهنگ‌های خوب ما است و حتما نباید این بسته ها ارزش ریالی بالایی داشته باشد و بنابراین با کمترین جزئیات هم می توان سنت حسنه مواسات و همدلی را انجام داد.
وی، شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان را فرصتی طلایی برای مسلمانان دانست و ادامه داد: این شب ها از ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی تاثیرگذاری ویژه‌ای بر تمامی اقشار به ویژه جوانان دارد و برگزاری هرچه بهتر این مراسم موجب رشد انسان ها خواهد بود.

عدالت در توزیع امکانات ارتباطاتی در کشور رعایت شود

استاندار فارس، همچنین در دیدار با مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: در زمینه توزیع امکانات ارتباطاتی در استان‌های کشور باید عدالت را رعایت کرد و فارس با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های موجود باید مورد توجه قرار گیرد.
ایمانیه افزود: در زمینه تکمیل امکانات ارتباطاتی در جاده‌های استان باید نظرات نیروی انتظامی و راهداری نیز در زمینه اولویت بندی نقاط حساس برای برقراری ارتباط لحاظ شود.
وی بیان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های فارس در حوزه دانش و تولیدات الکترونیک، انتظار داریم بخشی از تولیدات الکترونیک ایرانسل در فارس انجام شود.
او گفت: همچنین باید از امکانات ارتباطی برای نظارت هوشمند بر ترافیک شهرها و ترددهای جاده‌ای استفاده شود.
استاندار فارس، خواستار کوشش مسئولان ایرانسل برای تامین امکانات رفاهی برای کارکنان این شرکت در این استان شد و افزود: صندوق مسئولیت های اجتماعی این استان با همراهی صنایع، معادن و بنگاه های اقتصادی راه اندازی می شود و شرکت ایرانسل نیز متناسب با ظرفیت های بسیار بالایی که دارد باید مشارکت جدی در تامین منابع این صندوق داشته باشد.
ایمانیه افزود: به پیشنهاد مدیران رسانه های استان می‌کوشیم رسانه‌های هوشمند و رسانه‌های دانش بنیان را برای نخستین بار در کشور در این استان راه‌اندازی کنیم که شرکت ایرانسل می‌تواند در این زمینه همکاری موثری داشته باشد.
همچنین در این دیدار تفاهمنامه توسعه و گسترش شبکه دولت به مناطق کم برخوردار شامل افزون بر ۲ هزار روستای فارس با هدف تحقق عدالت اجتماعی و تعهد دولت انقلابی برای توسعه خدمات الکترونیک دولت در جهت تسهیل و تسریع ارایه خدمات عمومی به مردم در سراسر استان فارس امضا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار