بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ۶ واحد اقامتی متخلف شامل ۵ خانه مسافر و یک هتل را پلمب کردند.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 24 March 2022

به گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی،‌ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در جریان بازرسی از واحد‌های اقامتی قم مشکل اصلی این واحد‌های متخلف را نداشتن مجوز به روز، نداشتن نرخ نامه‌های مصوب و دریافت مبالغ بیشتر نرخ‌های مصوب برای پذیرش مسافر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این واحد‌های متخلف در نظارت‌های مستمر گروه‌های نظارتی در نوروز شناسایی شدند و به دلیل دریافت مبلغ بیشتر از مسافران بر خلاف نرخ‌های مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلمب شدند.

ارجمندی افزود: از این واحد‌های اقامتی تعهدهای لازم اخذ می‌شود تا طی روز‌های آینده مشکلات خود را رفع کنند و به فعالیت ادامه دهند تا در روز‌های تعطیلات نوروزی که همچنان با ورود مسافر روبه رو هستیم دچار مشکل و کمبود تخت اقامتی نشویم.

وی ادامه داد: از ابتدای نوروز امسال ۲۶۴ مورد بازرسی و نظارت بر واحد‌های اقامتی شهر قم انجام شده که در ۱۲۷ مورد تذکر و ۴۱ مورد اخطار برای واحد‌های اقامتی متخلف صادر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر کاهش موارد دریافت مجوز فعالیت خانه‌های مسافر از ۲۷ مورد به ۵ تا ۶ مورد، گفت: تاکنون ۱۲۷ خانه مسافر اقدام به دریافت مجوز کردند.

ارجمندی افزود: هر واحدی که برای دریافت مجوز اقدام کند ظرف یک هفته مجوز برای این دسته از واحد‌های اقامتی صادر می‌شود.

وی گفت: خانه‌های مسافر در صورت داشتن چند شرط اصلی شامل امنیت مسافر و استحکام و امنیت ساختمان در مدت یک هفته مجوز لازم را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار