کد خبر: ۱۰۲۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 09 February 2022
تامین زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی نقش مهمی در توسعه استان داردبه گزارش تابناک همدان،  استاندار همدان در نهمین روز از دهه مبارک فجر، ضمن حضور در آئین افتتاح طرح‌های ارتباطی و مخابراتی، با اشاره به اینکه تلاش‌ها و زحمات مسئولان در حوزه زیرساخت، ارتباطات و مخابرات قابل تقدیر است، گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌ایم در بسیاری از زمینه‌ها رشد و توسعه خوبی داشته باشیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها و ظلم‌هایی که در کشور ما شده است، دانشمندان، کارشناسان و مدیران در حوزه‌های ارتباطات و مخابرات، پیشرفت‌های خوبی را برای استان رقم زده‌اند، عنوان کرد: هرروز شاهد رشد روز‌افزون در زمینه زیرساخت، مخابرات و ارتباطات در استان هستیم و اکثر فعالیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به تامین و تقویت زیرساخت‌ها، ارتباطات و مخابرات بستگی دارد. 

وی تاکید کرد: اگر در زیرساخت‌ها و ارتباطات رشد خوبی داشته باشیم، به نسبت آن نیز درعرصه‌های دیگر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز رشد خواهیم کرد، زیرا مشاهد می‌شود امروز با اقداماتی که در زمینه ارتباطات و مخابرات انجام پذیرفته، دورافتاده‌ترین نقاط روستایی استان، با دورافتاده‌ترین نقاط دنیا در ارتباط هستند.


استاندار همدان با اشاره به اینکه در برنامه‌های رشد اقتصادی تقویت و توجه به زیرساخت‌ها به ویژه در روستا‌ها لحاظ شده است، بیان کرد: آنچه امروزه مورد نیاز روستا‌ها است، توجه به زیرساخت‌ها، تلفن همراه و ثابت است بنابراین باید زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در روستا‌های استان تقویت شوند.

وی در خصوص مشکلات استان اشاره به مشکلات حوزه ارتباطات کرد و گفت: یکی از سه مشکل عمده احصا شده در استان همدان، حوزه ارتباطات است که باید در راستای آن اقدام‌های لازم را انجام داد. 

 استاندار همدان خاطر نشان کرد: برای رشد اقتصادی بیش از این‌ها نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داریم که با همت و توان بالایی که در مجموعه مدیران و متخصصینی که در سطح استان سراغ داریم محقق خواهد شد، اما ضروری است این مجموعه با حوزه دانشگاه، پارک فناوری مرتبط شود و با همراهی و همگرایی طرح‌های نوعی را ایجاد کنند.

مرکز کنترل و مانیتورینگ شبکه انتقال شرکت مخابرات استان همدان افتتاح شد 

مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان در ادامه با بیان اینکه کل پروژه‌های افتتاحی به مبلغ ۷۷ میلیارد تومان است گفت: دو طرح شرکت مخابرات استان انجام دادند که مهم‌ترین آن توسعه وتکمیل مسیر‌های پشتیبان دیتای شهرستان است که تا به امروزبیشتر شهرستان‌ها مسیر پشتیبان نداشتند اگه از یک مسیر پهنای باند قطع می‌شد کل اینترنت شهرستان قطع می‌شد که با اجرای این پروژه دیگر این مشکل پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: همزمان با تکمیل مسیر‌ها پهنای باند همه شهرستان‌ها به میزان ۴۰ گیگ افزایش پیدا کردند و تا چهار سال آتی نیاز به افزایش پهنای باند شهرستان‌ها نخواهیم داشت.

ساکی در خصوص طرح دوم بیان کرد: توسعه ظرفیت پهنای باند روستا‌های استان یا مراکز مخابرات روستای است که در طول سال جاری ۱۱۸ مرکز مخابراتی به اندازه یک گیگ افزایش پیدا کرده و تا چند سال آینده این روستا‌ها مشکلی نخواهند داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه پروژه بعدی مربوط به شرکت ارتباطات زیر ساخت است که مسئولیت این شرکت تامین پهنای باند استانی و شهرستانی است، گفت: با افتتاح این پروژه پهنای باند ورودی استان به میزان ۱۶۰ گیگابایت افزایش پیدا کرده و افزایش شبکه داخل استان نیز به میزان ۲۲۰ گیگابیت با اجرای این پروژه تقریبا ۴۸۰ گیگابیت پهنای باند ورودی استان را شامل می‌شود که ۱۱۰ گیگابایت مصرف شده (تقریبا یک چهارم) و ظرفیت انتقال استان ۸۰۶ گیگابیت است که تا کنون ۴۵۰ گیگابایت زیر بار است (تقریبا ۵۰ درصد) و پاسخگوی چند سال آینده استان است با توجه به اینکه رشد مصرف پهنای باند در طول یک سال دوبرابر خواهد شد. 

ساکی با اشاره به افتتاحیه‌ای که در خردادماه انجام شد، یادآور شد: پهنای باند اینترنت ۲۶۴ روستا ارتقاء داده شد.

وی عنوان کرد: شرکت ارتباطات سیار ۳۴ سایت تلفن همراه را از ۳g به ۴g ارتقا داد وشرکت خدمات اینترنت ایرانسل از ابتدای سال در کل استان ۷ سایت جدید فول تکنولوژی راه اندازی کرد و ۵۵ سایت تلفن همراه را در شهرستان‌های همدان، ملایر، کبودرآهنگ، اسدآباد، بهار و رزن از نسل سه به نسل چهار ارتقا داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به فعال شدن ۹ باجه بامکی در روستا‌ها گفت: پست بانک در مناطق روستایی ارائه خدمات بانکی به روستاییان را انجام می‌دهد در این مدت ۹ باجه بانکی در روستا‌ها راه اندازی شده و ۱۲ دستگاه خودپردازدر کنار باجه‌های بانکی به روستا واگذارشده است.

وی افزود: ۸۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی در کل استان با اعتبار ۷ میلیارد تومان انجام شده است.

ساکی با اشاره به اتصال ۳۷ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات یادآورشد: سال گذشته همه مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند وبا اتصال این تعداد باقی مانده می‌توان گفت ۹۵ درصد مدرارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و ماهانه ۷۰ گیگ اینترنت به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

محمدعلی گرزین مدیر مخابرات منطقه همدان در انتها بیان کرد: این اقدامات در جهت کاهش قطعی‌ها و افزایش رضایتمندی مشتریان است با توجه به اینکه در طی سالیان گذشته متاسفانه قطعی و کندی زیادی در زمینه اینترنت به وجود آمد لذا با اجرای این پروژه قطعی بین شهرستانی نخواهیم داشت.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه افزایش شاخص‌های فابا در استان، ایجاد شبکه دسترسی و زیر ساخت‌ها با مخابرات است، اما استفاده، ایجاد مهارت و توانایی مخاطبان است کارگروهی از حوزه دانشجویان، متخصصان در جهت ایجاد اشتغال، درآمد و محتوا تشکیل شود تا بتوانیم از زیر ساخت‌هایی که ایجاد کردیم به نحو مطلوب استفاده کنیم.

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار