در گفتگو با مدیر منطقه یک مطرح شد:
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه در گذشته به دلیل عدم تخصیص بودجه برای نگهداری و تعمیر به موقع پل های عابر پیاده از جان دوباره گرفتن پل های عابر پیاده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 05 February 2022
به گزارش تابناک همدان، حامد جلیلوند با اشاره به اینکه معمولا عابران پیاده و استفاده کنندگان از معابر درون شهری روزانه چندین بار نیاز است که به سمت دیگر خیابان‌ها و معابر حرکت داشته باشند اظهار داشت: بایستی پل‌های عابر پیاده به نحوی کارایی داشته باشند که تمامی شهروندانی که قصد عبور از خیابان‌ها را دارند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند که متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب و تعمیرات و نگهداری به هنگام این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه استفاده گسترده از خودرو‌ها طی سالیان اخیر باعث به وجود آمدن حاکمیت غالب سواره رو بر پیاده رو شده است عنوان کرد: متاسفانه این رویه می‌تواند آثار مخربی از جمله عدم دست یابی به حمل و نقل پایدار، کاهش پیاده روی، کاهش مبادلات اجتماعی و... را در طول زمان ایجاد کند و تنها در صورتی که زیر ساخت‌های مناسبی جهت پیاده روی وجود داشته باشد که یکی از این موارد وجود پل‌های عابر پیاده مناسب است این رویه متوقف خواهد شد.

مدیر منطقه یک اظهار داشت: از ماه گذشته کمیته بازسازی و نگهداری پل‌های عابر پیاده در شهرداری منطقه یک ایجاد شده است که وظیفه آن در مرحله اول برنامه ریزی دقیق جهت به کار انداختن کامل و تمامی پل‌های سطح این منطقه است و پس از آن انجام تعمیرات و نگهداری که با استفاده از برنامه زمان بندی شده صورت می‌پذیرد و در مراحل بعدی نیز ایجاد سیستم‌های حفاظتی جهت کاهش سرقت و در نهایت ایجاد جذابیت و زیبایی متناسب با شهر از وظایف این کمیته است.

پجلیلوند با بیان اینکه بالا بودن هزینه تجهیز و نگهداری و همچنین سرقت از پل‌های عابر پیاده دلایل اصلی عدم کارکرد مناسب این پل‌ها هستند، افزود: قرارداد‌های لازم با پیمانکاران و تخصیص بودجه مناسب جهت راه اندازی و نگهداری مجدد تمامی پل‌های سطح منطقه یک در نظر گرفته شده است و از ماه گذشته مشکلاتی که پل‌ها داشته اند احصا شده است و در حال بازسازی و تعمیر آن‌ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هدف نهایی مدیریت شهری استفاده عموم شهروندان از امکانات شهری است افزود: آسانسور‌ها و پله‌های برقی که در پل‌های عابر پیاده وجود دارد بایستی همیشه در حالت فعال باشند تا سالمندان، کودکان و معلولان نیز به راحتی توانایی استفاده از این پل‌ها را داشته باشند.

جلیلوند در ادامه یکی از معضلات مهم پل‌های عابر پیاده را وقوع برخی از جرم‌ها در طول شب دانست که عامل آن تاریکی کریدور عبور و مرور و نبود روشنایی مناسب می‌باشدو گفت:  خود این موضوع باعث عدم استفاده عموم شهروندان از این پل هاست و رخ دادن آن در شب باعث به وجود تلفات جانی زیادی با توجه به دید کم دید رانندگان می‌شود لذا به سرعت نیمی از پل‌های عابر پیاده در سطح منطقه، طی یک ماه اخیر نور پردازی شدند و نیمی دیگر از پل‌ها نیز در حال اجرا و راه اندازی نورپردازی آن‌ها هستیم.

مدیر منطقه یک هم چنین از نصب دوربین‌ها نظارتی و سنسور‌های جلوگیری از سرقت تجهیزات بر روی پل‌های عابر پیاده خبر داد و گفت: تا انتهای سال جاری مرکز مانیتورینگ پل‌های عابر پیاده در سطح منطقه یک نیز راه اندازی خواهد شد تا به صورت آنلاین وضعیت پل‌ها رسیدگی شود و در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی سریعا به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی در انتها از تمامی شهروندان عزیز همدانی خواست تا برای عبور و مرور عرض خیابان‌ها از پل‌های عابر پیاده استفاده کنند و در صورتی که مشکل، کمبود و یا سرقتی نیز در این زمینه مشاهده کردند به سرعت با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا همکاران ما بتوانند در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار