پس از چهار سال انجام مطالعات و تلاش محققان و با همكاري يك شركت دانش بنيان ، پروژه تحقيقاتي تحت عنوان " بررسي روش هاي اقتصادي و كاربردي با هدف تسريع در جمع آوري لجن در بركه هاي تثبيت تصفيه خانه هاي فاضلاب استان مركزي" به صورت پايلوت آغاز به كار كرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 10 January 2022

 

به گزارش تابناک مركزي، مراسم آغاز به كار اين طرح ، در دي ماه سال جاري و در محل تصفيه خانه فاضلاب اراك با حضور مهندس يوسف عرفاني نسب مدير عامل اين شركت و معاونين وي برگزار شد.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اشاره به ضرورت انجام پژوهش و نوآوري در صنعت آب و فاضلاب گفت: در سال هاي اخير همكاري این شركت با دانشگاه ، محققان و شركت هاي دانش بنيان افزايش يافته و امروز ، آغاز به كار اين پروژه تحقيقاتي ، نمونه اي از نتايج ارزشمند اين همكاري به شمار ميرود.
وي در ادامه بر استمرار اين نگاه و استفاده از نبوغ و خلاقيت نخبگان و پژوهشگران در افزايش بهره وري و كاهش هزينه ها و ارائه خدمت هرچه بهتر به مردم تاكيد کرد.
گفتني است اين طرح با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و پانصد و بيست ميليون ريال به صورت پايلوت آغاز به كار کرد و طي مكانيسم طراحي شده در اين پروژه ، امكان جدا سازي حجم بسيار بالايي از آب موجود در لجن با هزينه اي كاملا اقتصادي ميسر مي شود و لجن آبگيري شده نيز قابليت استفاده در ديگر صنايع را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار