پانزدهمین سوگواره حدیث غربت با عنوان نمایشگاه فاطمی با استقبال شیفتگان و عاشقان فاطمی بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 28 December 2021

به گزارش تابناک قم، پانزدهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم با عنوان نمایشگاه فاطمی در میدان معلم روبه‌روی آستان مقدس امامزاده شاه احمد قاسم (ع) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در قم و استقبال شیفتگان و عاشقان فاطمی بازگشایی شد.

در ابتدای این آیین که با نواختن طبل و نقاره به سبک آستان مقدس رضوی و قرائت آیاتی چند از قرآن مجید همراه بود، زیارت آل یاسین قرائت شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری به عنوان سخنران مراسم با اشاره به این که پیامبر (ص) در روایات متعدد مقام اهل‌بیت (ع) را برای مردم مشخص کردند، اظهار کرد: بیش از ۵۰ آیه در قرآن کریم و ۲ هزار حدیث در وصف مقام و جایگاه حضرت زهرا (س) آورده شده است.

وی با بیان این که از پیامبر (ص) روایات داریم که ملائکه، خدمه حضرت زهرا (س) هستند، بیان کرد: امیرالمومنین (ع) پس از شهادت حضرت زهرا (س) چند روزی از منزل خارج نشدند تا این که عمار علت را از حضرت پرسیدند و ایشان در جواب فرمودند:‌ای عمار ،عزیزم را از دست دادم، عزیزی که مانند پیامبر (ص) تبسم می‌کرد و سخن می‌گفت.

بندانی نیشابوری افزود: امیرالمومنین (ع) خودشان آب از چاه کشیدند، خودشان بدن مبارک حضرت زهرا (س) را غسل دادند، خودشان بدن را کفن و دفن کردند و پس از این واقعه، چندین سال شکسته‌تر شدند.

همچنین سید کاظم احمدزاده  از مجریان صداوسیما  مجری این آیین بود.

در پایان و پیش از بازگشایی درب سوگواره نیز دقایقی روضه حضرت زهرا (س) خوانده شد و عاشقان اهل بیت (ع) نیز عزاداری کردند.

پانزدهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم از تاریخ ۶ تا ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان عاشقان اهل بیت (ع) خواهد بود.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) دسته عزاداری سادات و تشییع نمادین از محل برگزاری سوگواره به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار