رضایی کوچی ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاههای اجراِیی وخدماتی در بحث مدیریت بحران اظهار داشت : فارس استانی حادثه خیز است و مقابله هوشمندانه و موثر با بحران‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی، از جمله وظایف بدیهی تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی عضو ستاد بحران است .
کد خبر: ۱۰۱۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 10 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی استانداری فارس این سخنان را روز جمعه از قول محمود رضایی کوچی در جلسه ستاد مدیریت بحران فارس گزارش داد.

استاندار فارس نیز پیش از این در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان بر لزوم تلاش فرمانداران، اداره کل راهداری و شهرداری‌ها برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در فارس تاکید کرد.
محمد هادی ایمانیه، در این جلسه، کاهش درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان را نیازمند همکاری تمام فرمانداران دانست و افزود: آمار فوت ناشی از تصادف در هر یک از شهرستان‌ها باید از سوی نهادهای مربوطه به فرمانداران اعلام و از آنها خواسته شود بر اساس ابزارهای قانونی که در اختیار دارند در چارچوب یک ‌جدول زمان بندی شده این آمار را تا پایان ۱۴۰۱ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، ۴۲۴ نفر در حوادث ترافیکی استان و به علت شدت حوادث پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
محمد جواد مرادیان افزود: شمار جانباختگان حوادث ترافیکی استان فارس در مدت مشابه پارسال ۳۴۰ نفر بود.

لزوم آمادگی در برابر بحران های طبیعی در زمستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین به تمامی دستگاههای اجراِیی و خدماتی استان در خصوص رعایت اصول مرتبط با پیشگیری از حوادث و بحران های احتمالی و چاره اندیشی های لازم در زمان وقوع بحران تذکر داد .
رضایی کوچی ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاههای اجراِیی وخدماتی در بحث مدیریت بحران اظهار داشت : فارس استانی حادثه خیز است و مقابله هوشمندانه و موثر با بحران‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی، از جمله وظایف بدیهی تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی عضو ستاد بحران است .
وی با عنوان اینکه فرض ما بر این است که تمام دستگاه های خدماتی و اجرایی عضو ستاد بحران ، آمادگی مدیریت بحران را دارند گفت : مدیران بحران پشتیبان مردم هستند ؛ به خط بودن و داشتن آمادگی لازم وظیفه تمام دستگاه های عضو ستاد بحران است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ، ارتقای توانمندی در امور پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع حوادث و پاسخ مؤثر در برابر مخاطرات طبیعی و بحران‌ها، تأمین ایمنی، تقویت تاب‌آوری با ایجاد مدیریت یکپارچه ، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرائی و پژوهشی و اطلاع‌رسانی متمرکز را از جمله مهمترین وظایف ستاد مدیریت بحران اعلام کرد.
رضایی با عنوان اینکه در زمان های وقوع حادثه ، مدیریت بحران مهمتربن اولویت مدیران دستکاه های مرتبط است ، اظهار کرد :تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی عضو ستاد بحران باید در بحث مدیریت بحران هم آوایی لازم را داشته باشند .
وی به ضرورت استفاده از ظرفیت ان جی او ها و تشکل های مردم نهاد ، برای جذب اطلاعات مفید و موثر و به روز در بحث مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: قطعا این تشکل ها می توانند در حوزه مدیریت بحران ، اطلاعات تکمیلی مناسبی در اختیار متولیان این بخش قرار دهند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه با اشاره به نزدیکی فصل زمستان و آغاز بارش برف و باران بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان برای لایروبی رودخانه ها و هوشیاری مدیریت شهری در این زمینه تاکید کرد.
رضایی خاطر نشان کرد : تمامی دستگاه های خدمات رسان و بویژه شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا باید با استفاده از داده ها و پیش بینی های شرایط آب و هوایی سازمان هواشناسی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشند.
وی هماهنگی بین بخشی و برنامه ریزی مناسب برای فصل زمستان را یک اصل اساسی دانست و اعلام کرد : دستگاه های خدمات رسان و امدادی باید نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات ، داده ها و ظرفیت ها تمام همت خود را به کار بگیرند.
به گفته وی هماهنگی تمامی دستگاه های عضو ستاد بحران ، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و استفاده از فن آوری های نوین و سیستم های به روز برای انجام برخی پیش بینی ها می تواند بازده کاری حوزه مدیریت بحران را تا حد قابل توجهی افزایش دهد .
وی همچنین به لزوم مدیریت سوخت در فصل زمستان اشاره کرد و گفت : راهکار اصلی برای تامین سوخت زمستان ، آگاه سازی جامعه و فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف است ؛ چنانچه روند مصرف با تولید و عرضه انرژی هماهنگ نباشد در بخش های مختلف از جمله در بخش صنایع ، بحران قطعی برق ایجاد شده و این مشکل ، باعث ایجاد زنجیره ای از مشکلات خواهدشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در پایان به ضرورت و اهمیت بحث اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم از طریق رسانه ها در بحث پیشگیری و مدیریت بحران تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار