مجموعه مقابر گنبد سبز با پایان عملیات احیا و بازسازی، شب گذشته طی مراسمی با حضور مسئولان و شهروندان قم بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 01 November 2021

به گزارش تابناک قم، مراسم بازگشایی و بهره‌برداری از مجموعه مقابر گنبد سبز که به همت سازمان فرهنگی، هنری با حمایت دیگر بخش‌های شهرداری قم احیا و بازسازی‌شده به مناسبت «روز قم» برگزار شد.

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان، عباس ذاکریان معاون خدمات شهری، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و حجت‌الاسلام استقامت عضو شورای شهر در این مراسم سخنرانی کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ازجمله اجرای سرود توسط گروه سرود میثاق، ورزش باستانی و روایتگری از دیگر بخش‌های مراسم بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز در قم بود.

همزمان با اجرای این برنامه آسمان این منطقه از قم به همت اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نورباران شد.

برپایی نمایشگاه و بازارچه فروش صنایع‌دستی، سنگ‌های زینتی و قیمتی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قم از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

یادآور می‌شود، مجموعه مقابر گنبد سبز متشکل از سه آرامگاه است که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند، این ابنیه که از جاذبه‌های قم به شمار می‌روند، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند، این آثار تاریخی در مجاورت گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) و در محلی که به دروازه کاشان معروف است، قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار