مدیر شهرداری منطقه یک خبر داد:
مدیر منطقه یک گفت: عملیات بازسازی و ترمیم درز انبساط این پل طی روز‌های گذشته از مسیر میدان امام زاده عبدالله به سمت میدان آرامگاه بوعلی سینا با فعالیت شبانه روزی همکاران در واحد فنی به پایان رسیده است و هم اکنون در مسیر برگشت این پل مشغول هستند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴ 30 October 2021
مدیر منطقه گفت: عملیات بازسازی و ترمیم درز انبساط این پل طی روز‌های گذشته از مسیر میدان امام زاده عبدالله به سمت میدان آرامگاه بوعلی سینا با فعالیت شبانه روزی همکاران در واحد فنی به پایان رسیده است و هم اکنون در مسیر برگشت این پل مشغول هستند.

به گزارش تاناک همدان، مسعود صابری دهبان با بیان اینکه بتن از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده پل‌ها محسوب می‌شود لذا این نوع از سازه‌ها از انعطاف پذیری پایینی برخوردار بوده و بسیار سخت می‌باشند که از همین رو برای جلوگیری از آسیب به این سازه‌ها به دلیل تغییرات حرارتی و رطوبتی استفاده از درز‌های انبساط امری ضرروی محسوب می‌شود.

 وی گفت: با توجه به اینکه پل‌ها از نوع سازه‌هایی هستند که همواره در معرض بار‌های ناشی چرخ‌های وسایل نقلیه هستند و در دسترس شهروندان عزیز قرار دارند لذا بایستی پایش و بررسی آن‌ها با حساسیت به مراتب بیشتری صورت بپذیرد که از همین رو با بازدید‌های مدیران و کارشناسان فنی شهرداری منطقه یک عملیات بازسازی و ترمیم درز انبساط پل با اعتباری پنج میلیارد ریالی آغاز گردید.

مدیر منطقه یک با تشریح روند اجرایی این پروژه اظهار داشت: ابتدا بایستی کاترزنی و تخریب آسفالت جهت دسترسی به عمق مورد نیاز صورت بپذیرد تا مطابق نقشه‌های فنی عملیات نصب قالب به اندازه گپ شکل بگیرد در مرحله بعد عملیات آرماتور بندی میلگرد جهت تثبیت سازه و سپس گروت ریزی با استاندارد‌ها و دستور العمل‌ها مشخص انجام می‌پذیرد.

دهبانی صابر از صبر و بردباری شهروندان عزیز همدانی که در زمان بسته شدن پل نهایت همکاری را با شهرداری منطقه یک داشتند تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: شهروندان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هر شهر هستند و تمامی اقدامات عمرانی در جهت رفاه هرچه بیشتر آن‌ها صورت می‌پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار